دیردر کی.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– یک استاد روابط عمومی می گوید: “رسانه های اجتماعی به تنهایی نمی توانند دوام بیاورند. من از آن به عنوان تاکتیک یاد نمی کنم بلکه به عنوان استراتژی به آن نگاه می نمایم”.
دیردر کی. برکنریج مدیر ارتباطات پی.اف.اس. مارکت وایز، می گوید: ” این یکپارچه سازی ها سبب ایجاد شایستگی های جدید شده است”.
او ادامه می دهد: “برای حرفه ای های ارتباطات با درک کامل از پلت فرم جدید، رسانه های اجتماعی بخشی از مدیریت بحران، مدیریت شهرت (اعتبار)، و ساخت روابط خواهد بود. این، بخشی از روابط اجتماعی ما را تشکیل خواهد داد، در هم تنیده در تحقیق ما، و بخشی از برنامه های سنجش و ارزیابی ما خواهد شد”.
می گوید، رسانه های اجتماعی در روزهای اول، بر اساس طرز فکر صنعت به دو بخش رسانه های سنتی و رسانه های دیجیتال تقسیم می شد. او نشان می دهد که از چندین صفحه نمایشی که در زندگی مصرف کنندگان وجود دارند، همچنان بخش بزرگی متعلق به رسانه های سنتی مانند تلویزیون و نشریات چاپی، در کنار لپ تاپ ها، گوشی های هوشمند و تبلت ها، می باشد.
برکنریج می گوید: “این در مورد ما نیست، بلکه در مورد انتخاب کنندگان ماست “.
“با تکنولوژی، اطلاعات و دانش، ما می توانیم بسیار باهوش تر و دقیق تر در مورد افراد و جامعه ای باشیم که به آن ها خدمت می نمائیم”.
برکنریج، شغل روابط عمومی مدرن و ارتباطات حرفه ای را به عنوان گامی به سمت نقش ترکیبی آن ها مورد توجه و بررسی قرار می دهد. او باید از داخل شرکت شروع کند، با هم و با بخش های مختلف در یک تلاش هماهنگ برای برندسازی و برقراری ارتباطات، کار کند.
برکنریج، نویسنده کتاب “رسانه های اجتماعی و روابط عمومی: هشت روش جدید در روابط عمومی حرفه ای”، تاکید می کند: “ما دیگر نمی توانیم به صورت انفرادی فعالیت کنیم”.
“ما با تمامی بخش های ساختمان برند، بازاریابی و تبلیغات و طراحان دیجیتال کار می کنیم، و این همکاری را به تمامی مناطق شرکت گسترش می دهیم. ما مدیران اعتبار هستیم. ما می خواهیم مطمئن شویم که به ندای عموم گوش فرا داده و از به وجود آمدن بحران جلوگیری به عمل آوریم”.
آیا کانال های رسانه های اجتماعی شما به ایجاد روابط عمومی کارآمد کمک می کند؟
یاد بگیرید که چگونه از رسانه های اجتماعی برای ایجاد روابط قوی با مشتریان خود استفاده نمائید.
گفتنی است کتاب “روابط عمومی دو” تالیف دیریدکی.برکنریج از سوی انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شده است.
دیردر کی. برکنریج مدیر ارتباطات پی.اف.اس. مارکت وایز، یک کارگزاری ارتباطات بازاریابی در نیوجرسی است. او که یکی از کهنهسربازان صنعت روابطعمومی است،گروه خلاقی از مدیران روابطعمومی و بازاریابی را رهبری میکند که برای افزایش آگاهی از علامت تجاری موکلین خود، کارزارهای روابطعمومی راهبردی و خلاق تنظیم میکنند. او به مدیران ارشد شرکتهایی چون اینسنت وان، جیویسی، مایکل سی. فینا، خدمات فنآوری کوالیتی و شبکههای نوری مترو آرسیان مشاوره میدهد.
نویسنده کتاب همچنین استاد دانشگاه فرلی دیکینسون در مدیسونِ نیوجرسی است و به تدریس روابطعمومی و بازاریابی تعاملی برای برنامه مدیریت تجارت جهانی مشغول است. او نویسنده دو کتاب «ابزار جدید روابطعمومی» و «ترویج علامت تجاری در سایبر: توسعه علامت تجاری در اقتصاد دیجیتال» برای انتشارات افتی پرنتیس هال است.
“دیردر” درباره موضوعاتی چون روابطعمومی، بازاریابی دیجیتال و ترویج علامت تجاری در انجمن روابطعمومی آمریکا، انجمن ملی رادیو و تلویزیون، مؤسسه تحقیقات راهبردی، سازمان مدیران زن و کالجها و دانشگاههای متعددی سخنرانی کرده است. او عضو انجمن روابطعمومی آمریکا است و عضو هیئت مدیره شعبه نیوجرسی انجمن و باشگاه تبلیغات نیوجرسی بوده است.
“روابطعمومی دو” در واقع، از وب یک و کانال جدید آن برای توزیع اطلاعات الهام گرفته است. این پدیده همه چیز را دستخوش تغییر کرده است. رسانه سنتی را وادار به تکامل کرده است. طیف کاملاً جدیدی از تأثیرگذاران را با سازوکاری متفاوت برای جمعآوری و به اشتراک گذاری اطلاعات پدید آورده و روش معمول و روزانه جستجو برای اخبار را تغییر داده است.
|
دیدگاهتان را بنویسید