شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– «حمید ضیایی پرور» خبرنگار روزنامه همشهری با بیان این مطلب اظهار داشت:” طبیعتاً با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید انتظار می رود که یک نوع آشتی بین حوزه روابط عمومی و حوزه رسانه ها بوجود آید. زیرا آقای دکتر روحانی در ابتدای کار خود اعلام کردند که همه دستگاه های دولتی شکایت های خود را از رسانه ها پس بگیرند.”
وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوان بین روابط عمومی ها و رسانه ها تعامل ایجاد کرد، افزود:” به نظرم جای این وجود دارد که در یک تصمیم قاطعانه از سوی روابط عمومی ها اعلام شود که از این به بعد از هیچ رسانه ای شکایت نخواهند کرد و تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها به گونه ای شود که یک فضای آشتی و تعاملی بین این دو نهاد بوجود آید. شاید بتوان امیدوار بود که در دولت تدبیر و امید بخشی از چالش هایی که بین رسانه ها و روابط عمومی وجود داشته، حل شود و ما شاهد یکپارچگی و تعامل بیشتر بین این دو نهاد باشیم.”
«ضیایی پرور» جایگاه روابط عمومی در کشور را، جایگاه فراموش شدنی دانست و عنوان کرد:” تصور می کنم جایگاه روابط عمومی در ایران جایگاه فراموش شدنی به ویژه در حوزه استفاده از فن آوری های نوین ارتباطی است. به نظر می رسد بسیاری از دستگاه های دولتی، شرکت های خصوصی و نهادهایی که در حوزه ارتباطات و روابط عمومی فعالیت می کنند، باید خیلی بیشتر از تکنولوژی های جدید ارتباطی در راستای اهداف و مأموریت های خودشان استفاده کنند.”
خبرنگار روزنامه همشهری با بیان اینکه ظاهراً حوزه تکنولوژی همچنان برای روابط عمومی ها حوزه ممنوعه است، گفت:” چند سالی است که با گسترش ضریب نفوذ اینترنت و تلفن همراه در ایران، کاربری این فناوری ها در نهاد های روابط عمومی بیشتر شده است ولی به نظر می رسد که ما در کشور همپای رشد این فناوری ها در دنیا حرکت نکردیم و ظاهراً حوزه تکنولوژی، همچنان حوزه ممنوعه برای روابط عمومی ها است. ولی امید می رود که با گسترش دانش، فناوری و استفاده از این تکنولوژی ها در ایران، این فناوری ها هم به تدریج بومی شود و در حوزه های مختلف روابط عمومی در کشور کاملاً قابل کاربرد باشد.”
انتهای پیام//
مریم میرعبدالحق
|
دیدگاهتان را بنویسید