×
×

مراقب باشیم شایستگی های خود را زیر سئوال نبریم!

  • کد نوشته: 1399
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • شک نداریم که اگر روابط عمومی در جایگاه شایسته خود قرار نداشته باشد نخواهد توانست وظایف و رسالت های سازمانی خود را به خوبی انجام دهد. گفت و گو- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)– بهار سال ۱۳۹۱ برای روابط  عمومی ها فصلی خبرساز بود. خبرهای خوب و خبرهای پرسش برانگیز. گاه خبرهای خوب با […]

  • شک نداریم که اگر روابط عمومی در جایگاه شایسته خود قرار نداشته باشد نخواهد توانست وظایف و رسالت های سازمانی خود را به خوبی انجام دهد.

    گفت و گو- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا) بهار سال ۱۳۹۱ برای روابط  عمومی ها فصلی خبرساز بود. خبرهای خوب و خبرهای پرسش برانگیز. گاه خبرهای خوب با آسمانی بارانی و گاه آسمانی که ابری می شد وخبرهای خوبی را برای روابط عمومی ها با خود همراه نداشت.

    اما خبر خوب این فصل مصوبه هیئت دولت مبنی برای ارتقای روابط عمومی ها از اداره به اداره کل بود و خبر بدش هم حذف روابط عمومی فرمانداری ها و استانداری ها، در چارت جدیدابلاغی وزارت کشور. البته بعضی ها این خبر را تکذیب کردند که اگر اینگونه باشد، این فصل دو خبر خوب برای روابط عمومی ها خواهیم داشت و چی بهتر از این!

    به همین دلیل و برای شنیدن صحبت های صاحب نظران و کارشناسان روابط عمومی به سراغ شان رفتیم. جواد قاسمی رئیس انجمن روابط عمومی ایران، مانند همیشه با لبی پرخنده و رویی باز از ما استقبال کرد و برایمان سخن گفت. مشروح این گفت وگورا بخوانید:

     

    هر سازمانی شایسته همان روابط عمومی است که دارد!

    اعتقاد دارم که سطح مدیریتی روابط عمومی ها باید در جایگاهی دیده شود که شایسته عنوان و وظایف شان باشد. اگر ما بیاییم و روابط عمومی را که کاری تخصصی است با دیگر واحدها و خصوصا واحدهای اجرایی ادغام کنیم، قطعا به دلیل حجم بالای کارهای اجرایی، کار حرفه ای و تخصصی روابط عمومی در حاشیه قرار خواهد گرفت.

    اگر هم شرایطی پیش می آید که به دلایلی تغییر ساختار، کوچک کردن تشکیلات اداری و تجدید نظر در یک سازمان، اداره و یا نهاد اجتناب ناپذیر می شود باید هر گونه تغییر و جابجایی در خصوص روابط عمومی و حوزه کاری آن بر اساس یافته های کارشناسی و با کسب مشورت از صاحب نظران و متخصصان این حوزه باشد. شک نداریم که اگر روابط عمومی در جایگاه شایسته خود قرار نداشته باشد نخواهد توانست وظایف و رسالت های سازمانی خود را به خوبی انجام دهد.

     

    ساختار سازمانی خوب، در کنار نیروی شایسته، کار آمد خواهد بود 

    البته این یک جاده یک طرفه نیست. با ایجاد شرایط مناسب و مطلوب مدیر و کارشناس روابط عمومی هم صاحب تخصص، تجربه و دانش لازم در حوزه کاری خود باشند تا بتوانند از شرایط مناسب فراهم شده به خوبی استفاده کند.

    سازمان چابک و سرزنده نیاز به نیروی انسانی ورزیده و کارآمد دارد و این دو همدیگر را تقویت می کند. تصمیم دولت مبنی بر ارتقای سطح ادارات روابط عمومی از اداره به اداره کل تصمیم مناسب و پسندیده ای بود و می تواند زمینه ارتقای روابط عمومی ها را فراهم کند و به آنها در انجام وظایف سخت و متعددشان کمک کند.

     

    ارتباط موثر در گرو وجود روابط عمومی توانمند است

    هر سازمانی برای ارتباط با مخاطبان نیاز به اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط دارد و این امر در گرو داشتن یک روابط عمومی مسئول، توانمند و برخوردار از حمایت و پشتیبانی مسئولان نهاد مربوطه است. ما همه می دانیم که باید در هنگام برداشت، انتظار داشته باشیم تا محصول کاشته خود را درو کنیم!

    به گفته زیبا و عمیق مرحوم دکتر نطقی، “هر سازمانی همان روابط عمومی و مدیر را دارد، که شایسته آن است”.

    مراقب باشیم شایستگی های خود را زیر سئوال نبریم!

    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *