×
×

چه کسی باید با بلاگرها صحبت کند؟

  • کد نوشته: 1406
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • شاید این نقطه نظر برای شرکت هایی که می خواهند در اردوهای روابط عمومی ۲ موفقیت کسب کنند مفید باشد. اما بسیاری هنوز در تلاشند از روش های سنتی برای برخورد با رسانه ها استفاده کنند و دیگر ببینید آنها چقدر در اشتباهند. شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– از آنجایی که بلاگ ها […]

  • شاید این نقطه نظر برای شرکت هایی که می خواهند در اردوهای روابط عمومی ۲ موفقیت کسب کنند مفید باشد. اما بسیاری هنوز در تلاشند از روش های سنتی برای برخورد با رسانه ها استفاده کنند و دیگر ببینید آنها چقدر در اشتباهند.

    شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)از آنجایی که بلاگ ها به عنوان بخشی از رسانه ها در آمده اند، بلاگرها در حال به وجود آوردن نسلی کاملاً متفاوت هستند. یکی از نتایجی که می توان گرفت این است که روش «یک اندازه مناسب برای همه» به درد کار آنها نمی خورد و اولین کاری که شرکت ها باید انجام دهند پیدا کردن فردی در داخل شرکت است که بتواند با بلاگرها مراوده داشته باشد.
     
     در آخرین دیدارم از بلاگ وورلد و نیو میدیا اکس پو (BlogWorld & New Media Expo) در لاس وگاس، با مایک پروسینو، وی پی، ارتباطات بازار (
    روابط عمومی بلاگرها)، ساپ و برایان سولیس مدیر فیوچر وورکس (Future Works) برنده جایزه آژانس روابط عمومی در سیلیکون ولی گفتگوهایی داشتم و آنها نیز نظرات بسیار جالبی در این مورد ارائه کردند.
     
     مایک می گفت که بلاگرها فقط به خود خبر علاقه ندارند، آنها بیشتر به نوع کار شرکت ها و دلایل آن علاقه نشان می دهند. پس نیاز هست که با بلاگرها ارتباط برقرار کنیم و گفتگوهای ۳۶۰ درجه داشته باشیم. به نظر برایان از شواهد امر اینطور بر می آید که خبرگزاری ها بدون بلاگرها جایی ندارند، حتی فراتر از این هم باید رفت: روزنامه نگاران بیشتر به اخبار علاقه دارند ولی بلاگرها به ابراز عقیده.
     
     اگر شرکت ها فکر کنند که هر کس به راحتی می تواند با بلاگرها ارتباط برقرار کند، دچار اشتباه شده اند. من با این نظر مایک موافقم که می گفت: «گاهی لازم است که سخنگوی شرکت سیاست کاری خود را تغییر دهد. برای این کار شما نیاز به جماعتی از سخنگویان یک سازمان دارید. شرکت ها برای این کار نیاز به صداهای مشتاق دارند؛ اینها میتوانند از میان مدیران تولید نیز انتخاب شوند.

    بلاگرها مایل خواهند بود که با این مدیران وارد مذاکره شوند. شرکت ها در حال تغییرند، دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد. خیلی از آنها حتی مبلغان دینی یا وکیل استخدام کرده اند برای این کار و البته از اهمیت نقش جلسات حضوری سی ای او (CEO) نباید غافل شد. بله، روابط اینترنتی وجود دارد، ولی دیدار حضوری هر از گاهی لازم است و تاثیرات بهتری دارد.
     
     شاید این نقطه نظر برای شرکت هایی که می خواهند در اردوهای روابط عمومی ۲ موفقیت کسب کنند مفید باشد. اما بسیاری هنوز در تلاشند از روش های سنتی برای برخورد با رسانه ها استفاده کنند و دیگر ببینید آنها چقدر در اشتباهند.
     
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *