شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| از مشخصههای روابط عمومی کارآمد، داشتن برنامههای خاص برای هر یک از اقشار جامعه یا مخاطبان خود است. یکی از این قشرها، رهبران فکری هستند.
تحقیقات نشان میدهد که این افراد، افرادی هستند که وسایل ارتباط جمعی به واسطه آنان، پیام های خود را به سایر اقشار جامعه انتقال میدهند. رهبران فکری یا واسطههای ارتباطی ضمن اخذ پیام از رسانهها، آنها را در یک ارتباط میانفردی به زبان توده به آنها انتقال میدهند.
بنابراین میتوان گفت تأثیر پیام بر هر یک از اقشار جامعه یکسان نیست. در این میان رهبران فکری از اهمیت والایی در انتقال پیام روابط عمومی به اقشار مختلف برخوردار هستند. روابط عمومی کارآمد با برنامهریزی ویژه برای رهبران فکری میتواند کانون های انتشار افکار عمومی را هدایت کند.
روابط عمومی کارآمد از بین رهبران فکری باید فهرست اسامی افرادی را که بیشتر از سایرین در ارتباط با آن سازمان قرار دارند، تهیه کرده و برنامههای مختلفی را برای آنها تدارک ببیند. از جمله انتشار بولتن اطلاعرسانی ویژه، ترتیب دادن برنامههای بازدید از طرح ها، حضور مسئولان سازمان در بین آنها و دعوت از آنان برای شرکت در مراسم افتتاح طرح های بزرگ و … میتواند مدنظر باشد.
منبع: سالنامه روابط عمومی/ شماره اول/ کار مشترک انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی
|
دیدگاهتان را بنویسید