×
×

ابزارهای مورد استفاده برای روابط عمومی ها

  • کد نوشته: 1666
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • پروفسور شراوان رونتا، استاد بازاریابی – یک سازمان کسب و کار بخشی از سیستمی است که ما آن را به نام جامعه می شناسیم، شرکت ها تنها به خاطر حمایت جامعه به وجود می آیند، رشد می کنند و زنده می مانند. در مواردی از لحاظ نیروی انسانی، دسترسی به بازار برای محصولات و خدمات […]

  • پروفسور شراوان رونتا، استاد بازاریابی – یک سازمان کسب و کار بخشی از سیستمی است که ما آن را به نام جامعه می شناسیم، شرکت ها تنها به خاطر حمایت جامعه به وجود می آیند، رشد می کنند و زنده می مانند. در مواردی از لحاظ نیروی انسانی، دسترسی به بازار برای محصولات و خدمات و غیره، سرمایه داری برای حفظ خودش نیازمند حفظ روابط مستمر با جامعه است.

    شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) یک سازمان کسب و کار بخشی از سیستمی است که ما آن را به نام جامعه می شناسیم، شرکت ها تنها به خاطر حمایت جامعه به وجود می آیند، رشد می کنند و زنده می مانند. در مواردی از لحاظ نیروی انسانی، دسترسی به بازار برای محصولات و خدمات و غیره، سرمایه داری برای حفظ خودش نیازمند حفظ روابط مستمر با جامعه است.


    روابط عمومی اساسا عملی آموزشی و اطلاع رسانی است که توسط یک شرکت با هدف ایجاد درک متقابل بین جامعه و خود انجام می شود.


    فعالیت های تعاملی روابط عمومی با هدف برقراری ارتباط با همه ذینفعان در یک شرکت انجام می شود، بنابراین برای ایجاد تصویری مثبت و مترقی از یک شرکت در میان آنها، توسعه پایدار و بقا به آن نیاز است.
    کسب و کارها در مواجهه با خصومت های کارکنان می شوند چراکه آنها دائم درگیر روابط صنعتی ضعیف، مشتریان ناراضی، گیرندگان خدمات دولتی متکبر، خانه های کسب و کار رقیب و سایر گروه های اجتماعی می باشند. روابط عمومی در این میان به برقراری تعامل در وضعیت های منفی کمک کرده و از درگیری میان سهامداران و سرمایه گذاران و شرکت جلوگیری می کند.


    ابزارهایی که روابط عمومی توسط شرکت مورد استفاده قرار می دهد:


    ۱. رویدادها: سازمان ها رویدادهایی را با سعی در ایجاد اعتماد یا همکارای های صنعتی برای توسعه و بهبود تصویر شرکت اجرا و مدیریت می کنند. «کنفرانس اعتمادسازی بر بستر جهانی شدن- رویکرد هندی»


    ۲. ادبیات شرکت: سازمان ها سعی می کنند هویت حرفه ای و معاصر خود را از طریق نوشته هایشان معرفی کنند (سربرگ، کارت ویزیت، بروشورها، خبرنامه ها و غیره) و همچنین از وبسایت هایشان.


    ۳. رسانه: اگر یک شرکت محصول یا خدمت جدیدی ارائه می دهد یا بخش جدیدی را راه اندازی می کند از نمایندگان رسانه ها دعوت می کند، برای آنها گزارش های خبری ارسال می کند یا حتی از طریق اشخاص ثالث برای بازدید از رسانه ها دعوت به عمل می آورد.


    ۴. حمایت های مالی: سازمان ها برای رویدادها و علت های مختلف حمایت هایی را در نظر می گیرند که در هماهنگی با ارزش های خودشان هماهنگ هستند. برای مثال: آدیتا بریلا بورس تحصیلی ارائه می دهد.


    ۵. مصاحبه: یکی دیگر از راه های معاصر برای بهبود چهره سازمان این است که مطمئن شوید سران سازمان در شبکه های معتبر تلویزیونی ظاهر می شوند.


    نویسنده: پروفسور شراوان رونتا، استاد بازاریابی، هیئت علمی دانشکده تبلیغات، موسسه مدیریت دالمیا، بمبئی.


    مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
    منبع: http://www.virtual-strategy.com/2014/02/15/best-crisis-public-relations-companies-rankings-reported-toppragenciescom-february-2014#ixzz2tODAKSf0

    منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

     

     

    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *