شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– همه چیز در باره من، شما و آنچه است که در پی آنیم. همین حالا. دیگر این طرف و آن طرف وقت خود را بیهوده هدر ندهید. امسال، سالی است که در آن مشتری و محتوا همه کاره هستند و برندها معنای همکاری را بدرستی یاد میگیرند.
همه چیز درباره استفاده مفید از مطالب شماست که ما باید به همه بگوییم: به مردم، برندها، کشورها و قارهها. گذشته و حال ما و آیندهای که به دنبال آن هستیم. امسال درباره میراث، حرفه و همکاری ما خواهد بود.
شما باید امسال در برنامه کاری خود این مورد را بگنجانید.
۱) برندسازی سفارشی سازی برند
اکنون زمانی است که بشر با دستگاههای قابل پوشیدن به تکنولوژی متصل میشود و برندها در تلاشند تا از طریق گوش دادن به مشتریان خود و تاثیرپذیری از مردم هرچه بیشتر مردمی بشوند. سفارشی سازی برندی یک رویه قدرتمند و موثر کنونی است که روایت مطالب خبری و برندسازی هدفمند آن را تقویت مینماید. برندها خواهان خوب دیده شدن و برخورداری از تصویری خوب هستند. ما از آنها میخواهیم که عملکرد خوبی داشته باشند.
تولید انبوه، گزارشدهی و روایت مطالب خبری، اقدامات در زمینه سبک زندگی، تشریح و انباشت مطالب دیگر برای درک مشتریان به صورت تک به تک کافی نیست. داده، بررسی و راهکار پاسخ امر مذکور هستند. جورج گولدینگ، مدیرعامل شرکت مخابراتی یوفوریا میگوید: «برند شما دیگر آنچه که شما میگویید و ادعا دارید نیست». برند شما چیزی است که مشتریان درباره آن به همدیگر میگویند».
تاثیر: واقعاً خوب باشید: خوب کار کنید. متفاوت باشید. مشکلات را حل کنید. جهان را نجات دهید. با مشتری خود صادق باشید. حقیقت را بگویید. به قولهای خود عمل کنید. مرد به این چیزها واقعاً اهمیت میدهند. واقعا.
۲) تحقیق درباره مشتریان: برند تجربه
مصرف بالا رویهای است که تا حدودی به سبب رکود افول یافته است. در دوره رکود، مشتری به صورت بنیادین در صرف هزینه تجدید نظر کرده است، به ویژه از زمانی که قیمت غذا و سوخت در تمامی مناطق شروع به افزایش کرده است. مشتریان کمتر خرید میکنند، اما هنوز هم خواهان این هستند که برندها به جذب و سرگرم ساخت آنها بپردازند، و راهکارهایی را برای مشکلات اجتماعی پیدا کنند. این دوره پیرامون تجربهای است که برند ارائه میدهد، برند چگونه احساس مشتریان را نسبت به خود، و تاثیرمثبت بر زندگی آنها را میسازد.
مشتریان به سمت منبع جذب میشوند- آنها میخواهند ریشه و اصل عناصر سازنده، فروشندگان و مطالب پشت صحنه برند را بدانند. بدین دلیل است که برندهای صنعتی جدیدتر یا برندهایی که به ریشههای صنعتی خود بیشتر شبیه هستند، به خوبی کار میکنند.
تاثیر: این کار جامعه ای را تغذیه و تقویت میکند که ما باید پس از این بحران مکاشفهای بسازیم، تحول سیاسی و اقتصادی. برندهایی که با این راهکارها برای حل مشکلات ظاهر میشوند، در جذب مشتریان موفق هستند و تاثیری بلند مدت را برجای میگذارند.
۳) بازاریابی: بازاریابی محتوامحور
همچنین بدون هیچ شکی درباره اصول و مبانی اجرای کمپین، سال ۲۰۱۵، «سال محتوا خواهد بود». تقریباً تمامی افراد مرتبط با گزارش رویه مذکور به محتوا به عنوان یک رویه اشاره کردهاند. ترفند در این مقطع، تولید محتوایی است که مشتریان میخواهند تا بدان جذب شوند، آن را به اشتراک بگذارند و محتوایی که سبب برتری میشود. بدلیل این که ۲۰۱۵ سال بازارایابی محتوا محور است، همچنین امسال سال فروش محتوا نیز خواهد بود. محتوای خوب و برتر میتواند یک مورد تجاری موثر را برای مشتری محتملی بسازد، مشتریای که میتواند هدف قرار بگیرد و نتایج این کار را ارزیابی کند.
بله، بین روایت مطالب خبری توسط برند و بازاریابی محتوا محور تفاوت وجود دارد. آژانس تبلیغاتی آسپ به بهترین شکل روایت مطالب خبری توسط برند را تعریف کرده است. «به صورت خلاصه، این کار، بکارگیری تفکر روایی و تکنیکهای روایت خبر برای تعیین و تشریح برندها، اطلاع رسانی در مورد استراتژی و ایجاد فعالانه خلاقیت میباشد». مطابق با مرکز بازاریابی محتوامحور: «بازاریابی محتوا محور عبارتست از تکنیک بازاریابی متشکل از ایجاد و نشر محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه جهت جذب و دستیابی به مخاطبی که به شکلی روشن مشخص گردیده است- امری که با هدف پیشبرد عمل مشتریِ سودآفرین صورت میگیرد».
تاثیر: انتخاب، ساماندهی و ارائه محتوا هنوز هم مطرح بوده و تعداد کثیری در پی آن هستند. برندها از فرصتهای بسیاری برخوردارند تا بتوانند از طریق آنها مالک کانالهای محتوایی بشوند، به همین شکل صنعت رسانه مشغول به توزیع و پخش مخاطبین بین رسانهها و کانالهای متفاوت میباشد، و سکوی رسانه اجتماعی قوانین و چارچوب ها را تغییر خواهد داد. برندها باید کارکنند تا مشتریان را برای مدتی طولانی تر از ۳۰ ثانیه در مکانهایی جذب نمایند که در آن مناطق مخاطبین و مشتریان راحتتر و آسودهتر هستند.
۴) رسانه: خرید رسانه برنامهای
خرید رسانه برنامهای در سطح جهان به عنوان ابزار خرید رسانهای دیده میشود که در جایگاه یک گلوله جادویی برای حل تمامی مشکلات تبلیغاتی آنلاین عمل میکند. بازاریابی الکترونیک پیش بینی میکند که بازاریابان در آمریکا ۳.۳۶ میلیارد دلار را برای «پیشنهاد بلادرنگ» صرف میکنند که نسبت به مبلغ صرف شده در سال ۲۰۱۲ دو میلیارد بیشتر است. پیتر نیلور، معوانت اجرایی در شرکت انبیسی یونیورسال به هفته نامه ادویک میگوید: «واژه برنامهای یک اصطلاح منبع است که بسیاری از افراد برای مقولهبندی هر چیزی از هدفگیری رفتاری تا مقصود-محور و پیشنهاد بلادرنگ و خرید معاوضهای موجودی از آن استفاده میکنند. «رویکرد برنامهای یک جذابیت و دام جدید و موثرتر در امر تبلیغات است. شما آن را این گونه در اختیار دارید. اما بازاریابان هنوز هم به استراتژی ایجاد تقاضا نیازمندند. این کار بازاریابی ایمیلی نیست.
الگو: حقیقت این است که بازاریابان باز هم از طریق خرید رسانه برنامهای سرگردان میشوند، صاحبان رسانهها برای آن رقابت میکنند و طراحان رسانهای علیه آن به پا میخیزند. اما خرید رسانه برنامهای در سال ۲۰۱۵ به اصل برتر تبدیل میشود.
تاثیر: هرکسی که واقعاً این امر را میفهمد و قادر است به شکلی متقاعد کننده آن را توضیح دهد، مرد سال صنعت ما خواهد بود. خوشبختانه هفته نامه ادویک، کار خرید رسانه برنامه ای را برای مجموعه دامیز انجام داده است. میتوانم این کار را توصیه کنم.
۵) رسانه اجتماعی فلسفه فعالیت اجتماعی هشتگ
با در هم تنیده شدن و ارتباطیتر شدن جهان و حذف مرزهای فیزیکی، رویه فلسفه اجتماعی در حال رشد است. «فلسفه فعالیت اجتماعی هشتگ» راهی برای مردم است تا دلیل، مشکل یا «بشتگی» را ترویج دهند که در آن شخص یا شرکتی گرفتار شده است.
در رسانه اجتماعی مشکلات، دغدغهها و مسائل بزرگنمایی میشوند. بنابراین هر برندی دارای استراتژی و ابزارهایی برای گوش دادن به اجتماع میباشد تا در این فضای متغییر از کشش و جذبه برخوردار شود.
۶) استراتژی روایت مطالب خبری برند
روایت مطالب خبری توسط برند در سطح هر کانالی، چه رسانه استحصالی، رسانه پرداختی یا رسانه خود برند، در سال ۲۰۱۵ امری مرسوم و رایج خواهد شد. همین کلمات نامفهوم هم منتشر میشوند: اعتبار، شفافیت، مطلب، محتوا، اشتراکی و …امروز عصر روایت مطالب خبری است. سایت SayQuarterly.com گزارش میدهد: «مردم وقت کافی ندارند که بتوان برای ۳۰ ثانیه مزاحم آنها شد- اما برای شنیدن یک مطلب خبری خوب ۳۰ ثانیه وقت دارند.».
تاثیر: برندهایی که این گونه مطالب غنی را منتشر میکنند، مطالبی عالی را فراهم مینمایند و آنها را با استراتژیهای بازاریابی محتوا محور محاط میکنند، بدون شک سال ۲۰۱۵ را به خود اختصاص خواهند داد.
برندها این کار را به خوبی انجام خواهند داد، شامل تهیه آگهی، آگهیای که هر فردی به آن اشاره میکند و دوست دارد که ای کاش او هم این کار را بتواند انجام دهد. رنگین کمان کوک.
۷) جوانان: تاثیر هزاره
چند سال پیش با گزارشها و بررس هایی درباره نسل هزاره کنونی بمباران شده بودیم، نسلی که همچنین «بومرنگ» یا «نسل سوم» نیز خوانده میشد چرا که این نسل مجبور است به دلیل رکود همراه با والدین خود به گذشته بازگردد و به پدربزرگان خود بپیوندد که نمیتواند با مقرری خود زندگی بگذراند. مهمترین نکته درباره هزارها این است که اهمیتی ندارد که این نسل در کدام گروه بزرگ سنی قرار میگیرد- این نسل اولین نسل ما از شهروندان واقعاً دیجیتال است و آنها درحال حاضر در میان نیروی کار جای دارند. این نسل متشکل از کسانی است که باید مسائل را درست کند: از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی. بدین دلیل است که آنچه آنها میگویند یا انجام میدهند تاثیری باور نکردنی دارد. آنها باید به ما آینده را بدهند. و آنها باید بر جهان تاثیر خود را بگذارند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|
دیدگاهتان را بنویسید