×
×

آشتی روابط عمومی و تبلیغات در ۲۰۱۴

  • کد نوشته: 1722
  • دوشنبه, ۲۵ام دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • کریستوفر. پن معاون رئیس جمهور ایالات متحده در صنعت بازاریابی – یکی از موضوعات مورد بحث در چند سال اخیر در تبلیغات و روابط عمومی، دیدگاه های به ظاهر متضادی است که هر کدام نسبت به یکدیگر دارند. افرادی که در حوزه تبلیغات کار می کنند، می گویند PR غیر قابل پیش بینی است و […]

  • کریستوفر. پن معاون رئیس جمهور ایالات متحده در صنعت بازاریابی – یکی از موضوعات مورد بحث در چند سال اخیر در تبلیغات و روابط عمومی، دیدگاه های به ظاهر متضادی است که هر کدام نسبت به یکدیگر دارند. افرادی که در حوزه تبلیغات کار می کنند، می گویند PR غیر قابل پیش بینی است و کارگزارانPR می گویند تبلیغات بیش از حد گران و انجام آن کاری ضعیف است. در حالی که با تغییر این دیدگاه می توانیم روابط عمومی و تبلیغات را به هم نزدیک کنیم، تا آنجا که بتوان در زمان و موقعیت مناسب با هم همکاری کنند.

    شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) یکی از موضوعات مورد بحث در چند سال اخیر در تبلیغات و روابط عمومی، دیدگاه های به ظاهر متضادی است که هر کدام نسبت به یکدیگر دارند. افرادی که در حوزه تبلیغات کار می کنند، می گویند PR غیر قابل پیش بینی است و کارگزارانPR می گویند تبلیغات بیش از حد گران و انجام آن کاری ضعیف است. در حالی که با تغییر این دیدگاه می توانیم روابط عمومی و تبلیغات را به هم نزدیک کنیم، تا آنجا که بتوان در زمان و موقعیت مناسب با هم همکاری کنند.


    در مطالب ارسالی اخیر، راه حلی را به اشتراک گذاشتیم تا روابط عمومی و بازاریابی در زمان واقعی از نقاط عطفی استفاده کنند که اشتراکات بسیاری در آن مورد توجه است. مانند تمرکز بر روی یک موضوع، توجه زیاد و نهایتاً حل و فصل موارد.
     

    چشم انداز جهانی تبلیغات
    شما در تبلیغات از یک موضوع داغ شروع می کنید و بلافاصله آن را به مناقصه می گذارید و نهایتاً به برجسته کردن مزایای آن برای دریافت توجه بیشتر می پردازید. با این وجود به محض اینکه بازار این موضوع داغ می شود، همزمان با افزایش توجهات، پیشنهاد قیمت، روند صعودی پیدا می کند. در این زمان است که شما شروع به مبارزه تبلیغاتی می کنید که نهایتاً یا ثمر بخش است که با همان میزان دریافتی به تبلیغات ادامه می دهید و یا بی ثمر است.


    چشم انداز جهانی روابط عمومی
    PR به شما کمک می کند تا بر روی تمرکز به یک موضوع سرمایه گذاری کنید. اما بعد از آنکه یک موج بزرگ از توجه می آید و می رود، اثر PR به سمت کم و کاستی های آن موضوع می رود. برای مثال عنوانBuzzfeed را در نظر بگیرید. در ابتدا از ابزارهای مؤثر و جالب برای جلب توجه استفاده می شود. سپس قبل از استفاده از هر نوع وبلاگ و یا تبلیغاتی، این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد تا مؤثرترین راه انتخاب شود (بدون اینکه بر خلاف تبلیغات بگوید این شیوه برای مدت زمان طولانی کارایی دارد و یا ندارد، که البته این بحث دیگری است.) به خاطر داشته باشید اخبار و داستان ها به دنبال اتفاقات جدید هستند و اگر شما بدنبال تبادل اخبار قدیمی باشید هیچکس حاضر نیست درباره ی آن یا شما چیزی بگوید یا بنویسد.


    آیا به طور منطقی احساس نمی کنید که می خواهید بر روی نقاط قوت هر کانال سرمایه گذاری کنید؟ پرداخت پول برای تبلیغات زمانی صورت می گیرد که سود کمی بدست می آید و پیشنهاد قیمت پایین است و زمانی برای روابط عمومی پول پرداخت می شود که یک عنوان به نقطه عطف خود و بودجه تبلیغات و جمعیت علاقه مندان خود آسیب می رساند. هنگامی که چرخه اخبار دوره خود را طی کند و موضوع، دیگر تازگی نداشته باشد، موضوع به سمت تبلیغات روی می آورد تا توجه و سود حاصله از منافع خود را حفظ کند. بنابراین آسیب شناسی، جلب توجه، تمرکز و حل و فصل موارد خاص از نکاتی است که هم روابط عمومی و هم تبلیغات را شامل می شود.


    در نتیجه انتخاب “تبلیغات یا روابط عمومی” هر کدام به تنهایی یک انتخاب اشتباه است. هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. ترکیب این دو بسیار هوشمندانه است به طوری که به یکدیگر کمک می کنند تا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف یکدیگر را کاهش دهند. چنانچه هر نام تجاری بخواهد نام خود را در جهان بلند کند باید بتواند به طور هوشمندانه از این دو به صورت ترکیبی استفاده نماید.
     

    نوشته ی: کریستوفر S. پن 
    معاون رئیس جمهور ایالات متحده در صنعت بازاریابی
    مورخ: ۴ مارس ۲۰۱۴
    مترجم: مریم میرعبدالحق

    منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9441/آشتی-روابط-عمومی-و-تبلیغات-در-۲۰۱۴

     

     

     

     

    https://dailypr.ir/?p=1722
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *