×
×

نخستین اهداف روابط عمومی

  • کد نوشته: 1997
  • دوشنبه, ۲۵ام دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • هدف از برقراری ارتباط با انسان‌ها، کسب و تحصیل خوبی‌ها و نیکی‌ها در یک کنش متقابل می‌باشد. به عبارت دیگر یک ارتباط دوسویه‌ای که هر دو طرف ارتباط بتوانند از یکدیگر سود و فایده ببرند. ۱-برقراری روابط انسانی:شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– هدف از برقراری ارتباط با انسان‌ها، کسب و تحصیل خوبی‌ها و […]

  • هدف از برقراری ارتباط با انسان‌ها، کسب و تحصیل خوبی‌ها و نیکی‌ها در یک کنش متقابل می‌باشد. به عبارت دیگر یک ارتباط دوسویه‌ای که هر دو طرف ارتباط بتوانند از یکدیگر سود و فایده ببرند.

    4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


    ۱-برقراری روابط انسانی:
    شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) هدف از برقراری ارتباط با انسان‌ها، کسب و تحصیل خوبی‌ها و نیکی‌ها در یک کنش متقابل می‌باشد. به عبارت دیگر یک ارتباط دوسویه‌ای که هر دو طرف ارتباط بتوانند از یکدیگر سود و فایده ببرند. این موضوع با توجه به این واقعیت که هیچ فرد انسانی در خلاء زندگی نکرده و در مسیر زندگی خویش دائماً با افراد متفاوتی در ارتباط است، اهمیت بیشتری می‌یابد. در برقراری چنین ارتباطی، انسان بایستی از افکار سایرین آگاه بوده و بر اساس این شناخت در ارتباط با آن‌ها موفق باشد.


    ۲-همدلی:
    همدلی، داشتن احساس مشترک با دیگران است. همدلی یعنی احساس خوشحالی و ناراحتی را به صورت مشترک با دیگران نشان دادن. همدلی می‌تواند در روابط دوستانه، جایی که درجه و عمق خاصی از درک و فهم متقابل مورد انتظار است، قبل از اولین سؤالات برای سهیم شدن در تجارت یکدیگر مورد توجه قرارگیرد.


    ۳-اقناع:

    تاثیرگذاری در افراد یکی از اهداف اولیه روابط عمومی است. در این نوع ارتباط‌ها بایستی به دنبال نکات مشترک شخصیتی رفته و افراد را به معاشرت با روابط عمومی جلب نمود. معمولاً اقناع و ترغیب دیگران به دنبال تاثیرگذاری بر عملکرد آن‌ها می‌باشد. شخص موفق در ترغیب، شخص باهوش است که با استفاده از توانمندی خویش و نمایش ادب و تربیت در هر شرایطی، از بحث و مباحثه، موفق بیرون می‌آید.


    مردم دلایل مختلفی برای مصالحه و سازش نکردن در ارتباط دارند. اشخاص متعصب بر اساس ارزش‌های سنتی به مسائل می‌نگرند. این‌گونه اشخاص اعتقاد دارند که کلید درستی و پرهیزگاری در دست آن‌ها بوده و امکان ندارد که به سوی ملاحظات نادرست و ارتکاب گناه قدم بردارند. ما نمی‌توانیم در اقناع و ترغیب مردم کامیاب شویم مگر آن‌که با آن‌ها به‌صورت خیلی واضح و به دستی ارتباط برقرار کنیم.

     

     در واقع در این‌گونه موارد ایجاد تصویری از شما که وضوح و روشنی از شخصیت شما را به مخاطبان برساند، اهمیت دارد. تصویر شما باید در محیطی که ارتباط برقرار می‌شود ایجاد شود نه در مکان دیگر و این کار تاثیر فکری را افزایش داده و به طرح شخصیت شما کمک می‌نماید. ایجاد اقناع در مردم و ترغیب آن‌ها به کاری، به آن مفهوم نیست که غالباً در کتاب‌های کودکان انتشار می‌یابد.
     

     

     

     

     

     

     

    https://dailypr.ir/?p=1997
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *