شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– آماندا گروتی، مدیر کل ارتباطات جهانی نیسان است. این متن کامل گفتگویی است که بخش هایی از آن در گزارش هولمز منتشر شد.
به هنگام تصمیمگیری برای استخدام و بهرهگیری از یک کارگزاری، خلاقیت تا چه میزان در انتخاب شما تأثیرگذار است؟
امروزه خلاقیت امری حیاتی برای نامهای تجاری به ویژه در صنعت خودروسازی میباشد. ما در عصری زندگی میکنیم که نامهای تجاری باید از طریق به اشتراک گذاری احساسات، انگیزشها و محتوا برای مردم الهامبخش باشند. از دیدگاه ارتباطات شرکتی، ما به برنامهریز، متخصص رسانه اجتماعی و دیجیتال، استعداد خلاق نیاز داریم – رویکردی که بر پایه بینش و کانالهای متعدد است. ما باید با شرکایی که از انجام چنین وظایفی برمیآیند همکاری کنیم. اهمیت خلاقیت نه فقط به خاطر وجهه شرکتی بلکه نتیجهبخشی تجاری است.
سطح خلاقیت را در کارگزاریهای خود چگونه توصیف میکنید؟
به نظر من به سطح بلوغ فکر کارگزاری بستگی دارد. برای مثال، نیسان با ادلمن در سطح جهانی کار میکند. نکته جالب این است که به عنوان یکی از پیشگامان روابطعمومی، آنها به سوی مدل جدیدی از ارتباطات بازاریابی حرکت میکنند. برخورداری از کارگزاران خوب روابطعمومی همچنان رکنی اساسی است اما کافی نیست. ما به کارگزاریهایی نیازمندیم که از رویکردی یکپارچه، خلاقیت و برنامهریزی بیشتر و متخصصان کارزار یا دیجیتال برخوردار باشند. این رویکرد ممکن است فرصتهای جدیدی را به روی ما بگشاید و در دنیایی مملو از رقابت، چابکی بیشتری به ارمغان آورد.
به طور کلی، پذیرش شما نسبت به ایدههای خلاقانه کارگزاری خود چه میزان است؟
ما با آغوش باز از این تأثیر استقبال میکنیم! تأثیر بلقوه یک ایده بسیار حائز اهمیت است. ایدههای خلاق محرک تجربه و احساسات هستند. آنچه ما در پی آن هستیم، تأثیر و گفتگوی مثبت با مشتریان و گروههای ذینفع برای ایجاد تصویر و وجههای مثبت است. ما در دنیایی دائما در حال تغییر در بازارها، فرهنگ و محیطهای بسیار متنوع در حال تکامل هستیم. اگر خواستار تأثیرگذاری بسیار بر گروههای ذینفع هستیم، باید حاوی ایدههایی باشیم که در محیط بازتاب داشته باشد. بینش و تحقیق به خلق ایدههای بزرگ کمک میکنند.
آیا کارگزاری روابطعمومی شما تا کنون به عنوان کارگزاری پیشتاز در خلاقیت معرفی شده است؟
ایدههای خوب ممکن است در هر جایی وجود داشته باشد. یک نمونه که میتوانم با شما به اشتراک بگذارم کارزار # او جرأت دارد است که درباره توانمندسازی زنان در بازیهای المپیک ریو بود. ایده این کارزار رسانهای اجتماعی متعلق به تیم روابطعمومی ما بود. این کارزار بحث ناچیز انگاشتن نتایج مسابقات زنان نسبت به مردان را در رسانههای سنتی به وجود آورد. این موفقیتی بزرگ بود چرا که به لحاظ طراحی ماهیتی اجتماعی داشت و بازتاب برخی از انتظارات جامعه بود.
موانع بر سر راه کارگزاریهای روابطعمومی برای تبدیل شدن به یک کارگزاری پیشتاز در خلاقیت کدام هستند؟
به نظر من موانع تنها در ذهن ما هستند، چه برای نام تجاری چه کارگزاریها. مرزبندی میان تبلیغات و روابطعمومی، به ویژه با پیشرفت فناوری و تأثیر رسانه اجتماعی دیگر کارایی ندارد. ایدههای خوب و خلاقیت میتواند از یک کارگزاری روابطعمومی نشأت گیرد و این اشکالی ندارد. بدین دلیل است که ما در جستجوی شرکای چابک، تیزهوش، انعطافپذیر و کنجکاو هستیم که هدف آنها به اشتراکگذاری این ارزشها با ما باشد.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
دیدگاهتان را بنویسید