شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– از آن جا که فعالیتهای تبلیغاتی و روابط عمومی، از جمله فعالیتهای ارتباطی هستند، پس برای انجام این فعالیتها و موثر بودن آنها باید از رسانههای خاص استفاده کرد. گرچه در صفحات آینده به تفصیل در مورد هر کدام از رسانهها، اطلاعاتی عرضه خواهد گردید ولی عجالتاً انواع رسانههای مورد استفاده در فعالیتهای تبلیغات و روابط عمومی نام برده میشوند:
– رسانههای صوتی و تصویری مانند: رادیو و تلویزیون و سینما.
– رسانههای چاپی مانند: روزنامهها، مجلهها، اطلاعیهها، راهنماهای تلفن، راهنماهای صنعتی و مجلات مصرف کنندگان.
– رسانههای محیط خارجی مانند: بیل بورد، ساین بورد، تابلوهای دیواری، بالن و نوار پارچهای یا Banner
– رسانههای محیط داخلی مانند: لایت باکس و تابلوهای حجمی از کالاها.
– رسانههای پست مستقیم مانند: کاتالوگ، بروشور، نامه و هر چیزی که برای مخاطبین خاص، ارسال میشود.
– رسانههای الکترونیک مانند: تابلوهای الکترونیک LED، ویدئو وال و اینترنت.
– رسانههای محل فروش مانند: انواع بستهبندیهای حاوی اطلاعات، علائم و روشهای استفاده مندرج در روی آن.
– رسانههای محلی مانند: اتوبوس، تابلوهای محلی.
– رسانههای روابط عمومی مانند: بازدیدها، جشنها، مسابقهها، مراسم.
– رسانههای فروش مانند: فروشگاهها، نمایشگاهها.
– رسانههای مرجع.
|
دیدگاهتان را بنویسید