×
×

فعالیت‌های روابط عمومی بایدمبتنی بر معرفت‌شناسی محیط پیرامونی باشد

  • کد نوشته: 2086
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • مدیریت دانش همان معرفت‌شناسی است که نسبت به محیط و پدیده‌هایی که در درون آن وجود دارد و ما راجع به آن صحبت می‌کنیم و مخاطبان می‌باشد تعریف و تبیین می شودو روابط عمومی دقیقاً همین کار را، یعنی ایجاد پیام و ارسال آن را انجام می‌دهد. شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– دکتر […]

  • مدیریت دانش همان معرفت‌شناسی است که نسبت به محیط و پدیده‌هایی که در درون آن وجود دارد و ما راجع به آن صحبت می‌کنیم و مخاطبان می‌باشد تعریف و تبیین می شودو روابط عمومی دقیقاً همین کار را، یعنی ایجاد پیام و ارسال آن را انجام می‌دهد.

    شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) دکتر علی اکبر فرهنگی پدر علم مدیریت رسانه ایران در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گفت: به نظرم من در راستای این که روابط عمومی‌ها بتوانند نقش مهمی در اعتلای دانش مدیریت داشته باشند و از طریق مدیریت و راهبری دانش‌های گذشته و نوین به جایگاه مناسبی دست یابند بایستی مواردی را مد نظر قرار دادیکی اینکه باید نسبت به یک مسأله شناخت کامل ایجاد شود که آن نیز دارای دو بعد ایده‌آل و ماورایی یا هستی‌شناسی و زمینی و واقعی است.

     

    در واقع در بعد هستی‌شناسی دانش‌ها نیازمند معرفت‌شناسی هستیم که باید از کلیه ابزارها و روش‌ها به دو صورت مکتوب و غیر مکتوب برای دریافت و ارسال پیام‌ها به گیرندگان آن استفاده شود.از سوی دیگر در این حیطه اگر قرار است دانش در قالب پیام‌هایی به مخاطبان ارائه شود یا به عبارتی با مدیریت درست آن نقش مهمی در سازمان‌دهی پیام داشته باشیم، بایستی ماهیت انسان و مخاطبانی که مورد نظر هستند را ارزیابی کنیم، در واقع مخاطب‌شناسی موجب می‌شود که دقیقاً مطابق خواسته‌ها و نیازهای مخاطب حرکت کنیم.در این مسیر و جهت انتقال پیام طراحی شده بر اساس دانش و پژوهشی که مبنای اقداماتمان قرار گرفته‌اند، ناچار هستیم از یک روش مناسب استفاده کنیم.


    بنابراین باید بگوییم مدیریت دانش همان معرفت‌شناسی است که نسبت به محیط و پدیده‌هایی که در درون آن وجود دارد و ما راجع به آن صحبت می‌کنیم و مخاطبان می‌باشد تعریف وتبیین می شود و روابط عمومی دقیقاً همین کار را، یعنی ایجاد پیام و ارسال آن را انجام می‌دهد مثلاً پیامی نظیر افزایش سطح و میدان مطالعه و کتابخوانی تا تبلیغ کالایی خاص باید از همین مسیر و روش استفاده شود.


    همچنین در این فرایند دو قصد و هدف مورد نظر قرار دارد، یا فقط هدف اطلاع‌رسانی و انتقال پیامی به مخاطب است یا این که در این مسیر قصد داریم رفتارها را عوض کنیم و آن‌ها را متقاعد کنیم که در فعالیت‌های روابط عمومی که بر پایه‌ دانش معرفت‌شناسی و ایجاد هماهنگی میان سایر علوم باشد، هر دوی این موارد باید مد نظر قرار گیرد.

     

    گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع “روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا”، با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین المللی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی و برخی دانشگاه های خارجی و داخلی و با شرکت استادان، مدیران و کارشناسان صاحب نام، ۱۹ دی ماه ۱۳۹۵در مرکز همایش های بین المللی المپیک برگزار خواهد شد.


    علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی کنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمایند.


     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *