×
×

دکتر حسین افخمی استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی: تولید محتوای آموزشی روابط عمومی در اولویت است

  • کد نوشته: 2092
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • بخش خصوصی تکنیکی‌تر موضوع آموزش حرفه‌ای را مد نظر قرار داده و همچنین در تولید محتوای آموزشی و تغییراتی که به این اساس بایستی انجام می‌شود محوریت کار را در دست داشته است. شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– دکتر حسین افخمی استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین کنفرانس […]

  • بخش خصوصی تکنیکی‌تر موضوع آموزش حرفه‌ای را مد نظر قرار داده و همچنین در تولید محتوای آموزشی و تغییراتی که به این اساس بایستی انجام می‌شود محوریت کار را در دست داشته است.

    شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) دکتر حسین افخمی استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گفت:  در حوزه تولید محتوا اول باید به سراغ وضعیت تولید محتواهای آموزشی در زمینه خودعلم روابط عمومی رفت،در حال حاضر حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ عنوان کتاب در حوزه‌ روابط عمومی وجود دارد. با وجود آن بخشی از این تعداد کتاب‌ها در داخل تألیف شده‌اند اما باز هم رنگ و بوی ترجمه دارند یعنی محتوای آن تولید شده نیست و بیشتر جنبه ترجمه دارند.


    همچنین با توجه به توسعه تکنولوژی‌ها در زمینه‌ تولید محتوا نیزدر روابط عمومی رشد خوبی ایجاد شده است ولی کیفیت آن نیاز به مطالعه دقیق‌تر و بیشتر دارد که در این میان هر چه مؤسسات و انجمن‌های خصوصی روابط عمومی به شدت رو به رشد است این مراکز به شکل مؤثر و خوبی در زمینه‌ آموزش فعالیت می‌کنند در حالی که سهم دانشگاهی در آموزش پایین‌تر از حد انتظار است و می‌بایست بیشتر از این در حوزه‌ مسائل تولید محتواهای آموزشی نقش داشته باشند.


    وی معتقد است مراکز و دانشگاه‌های دولتی با مشکلات توسعه مواجه هستند بدین معنی که همزمان با توسعه علوم اجتماعی، سیاست‌های بومی‌سازی و اسلامی شدن علوم در حوزه‌ علوم انسانی به خصوص، دنبال می‌شود، که اجرای آن در بخش علوم اجتماعی و ارتباطات با دشواری‌هایی مواجه است، چرا که اسلامی‌سازی و بومی‌سازی در شرایط تغییر تکنولوژی‌های نوین و همچنین تغییر بخش عمده‌ای از دروس در این جریان باید اتفاق بیافتد، که این چند وجه به شکل همزمان نمی‌‌تواند تغییرات اساسی داشته باشد.


    در حوزه‌ پژوهش مشکلاتی در بخش دولتی وجود دارد که تولید محتوای آموزشی را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند که بودجه و زمان از آن جمله هستند.


    در حال حاضر بخش خصوصی آزادانه‌تر در توسعه فناوری‌ها و تکنولوژی‌های ارتباطی و ایجاد تغییرات در دروس و محتوای آموزشی فعالیت‌هایی را صورت داده است در حالی که بخش دولتی کمتر توانسته در این حوزه وارد شود.


    در واقع می‌توان گفت بخش خصوصی تکنیکی‌تر موضوع آموزش حرفه‌ای را مد نظر قرار داده و همچنین در تولید محتوای آموزشی و تغییراتی که به این اساس بایستی انجام می‌شود محوریت کار را در دست داشته است. لذا به نظرم تا مشکل در حوزه تولید محتواهای آموزشی حل نشود تربیت شدگان این نوع محتوا نمی توان انتظار تولیدمحتواوپیام ها اثربخش داشت.
     

    گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع “روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا”، با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین المللی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی و برخی دانشگاه های خارجی و داخلی و با شرکت استادان، مدیران و کارشناسان صاحب نام، ۱۹ دی ماه ۱۳۹۵در مرکز همایش های بین المللی المپیک برگزار خواهد شد.


    علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی کنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمایند.

     

     

     

     

     

    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *