این مقاله به قلم مهندس سید حسین قوامی کارشناس ارشد علوم ارتباطات و بر اساس یک پژوهش دانشگاهی به رشته تحریر درآمده و به واکاوی چگونگی تولید محتوا و انتشار پیام روابط عمومی توسط رسانه های نوین می پردازد.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– مقاله «تاثیر رسانه های نوین بر تولید محتوا و انتقال پیام روابط عمومی» به عنوان مقاله برگزیده در سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران ارائه می شود.
این مقاله به قلم مهندس سید حسین قوامی کارشناس ارشد علوم ارتباطات و بر اساس یک پژوهش دانشگاهی به رشته تحریر درآمده و به واکاوی چگونگی تولید محتوا و انتشار پیام روابط عمومی توسط رسانه های نوین می پردازد.
نگارنده در این مقاله با تاکید بر گسترش روزافزون تلفن های هوشمند و فضای مجازی، آورده است: رسانههای نوین با رفع محدودیتهای رسانههای سنتی، اشکال جایگزینی را برای اتنشار پیام ارائه میدهند که با تعاملی بودن و درگیر کردن حواس بیشتری از مخاطب، تاثیرگذاری و غنای بیشتری دارند.
وی ظهور رسانه های جدید را موجب تغییر شکل تولید محتوا و دگرگونی فراگرد کدگذاری و کدگشایی پیام دانسته و می افزاید: کیفیت محتوا و میزان تراکم اطلاعاتی که یک رسانه انتقال میدهد، به ظرفیت و غنای رسانه بستگی دارد. از طرفی، «نوآوری» در تولید و انتشار پیام، ویژگی متمایزی است که می تواند برای دریافت کنندگان پیام دارای امتیاز نسبی بیشتر، سازگاری بالاتر، عینیت واضح تر و پیچیدگی کمتر باشد.
گفتنی است؛ قوامی در هفتمین دوره کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران نیز مقاله ای با عنوان «مدل شایستگی کارگزار روابط عمومی» ارائه داده بود.
|
دیدگاهتان را بنویسید