×
×

اطلاع‌یابی

  • کد نوشته: 2113
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • گرچه اطلاع‌رسانی از ویژگی‌های روابط عمومی کارآمد است لیکن در مفهوم نوین روابط عمومی نوین روابط عمومی، آن‌چه اولویت بیشتری دارد اطلاع‌یابی است.   شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– گرچه اطلاع‌رسانی از ویژگی‌های روابط عمومی کارآمد است لیکن در مفهوم نوین روابط عمومی، آن‌چه اولویت بیشتری دارد اطلاع‌یابی است.   به عبارت دیگر […]

    اطلاع‌یابی
  • گرچه اطلاع‌رسانی از ویژگی‌های روابط عمومی کارآمد است لیکن در مفهوم نوین روابط عمومی نوین روابط عمومی، آن‌چه اولویت بیشتری دارد اطلاع‌یابی است.

     

    شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) گرچه اطلاع‌رسانی از ویژگی‌های روابط عمومی کارآمد است لیکن در مفهوم نوین روابط عمومی، آن‌چه اولویت بیشتری دارد اطلاع‌یابی است.

     

    به عبارت دیگر روابط عمومی به جای این‌که دائما از طرف سازمان برای مردم و پیام و اطلاع‌رسانی کند، سعی دارد نگاه مردم به سازمان را تفسیر کند و آن را در اختیار مدیریت سازمان قرار دهد و لذا اطلاع‌یابی را به «اطلاع‌رسانی» ترجیح می‌دهد.


    مهم‌ترین شیوه اطلاع‌یابی از افکار عمومی، سنجش افکار عمومی است. در یک روابط عمومی کارآمد این اقدام از اهمیت بسیاری برخوردار است و بخش مستقلی برای آن منظور می‌شود.


    همچنین اجرای «نظام پیشنهادها» برای آگاهی از دیدگاه‌های اصلاحی کارکنان و قشرهای مختلف مردم به‌جای شیوه‌ها یسنتی و ناکارآمد جمع‌آوری پیشنهادها از طریق صندوق‌های نصب شده در ساختمان‌ها، تحلیل محتوای مطبوعات و تحلیل تماس‌ها و مکاتبات مردمی، مجرای دیگر اطلاع‌یابی از افکار عمومی داخلی و بیرون از سازمان است.
     

     

     

     

     

     

     

     

    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *