همانطور که سرمایه داری ذینفعان قدرت می گیرد، رهبران باید استراتژی شرکت های خود و نقش های خود را بازنگری کنند
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| دیوار عظیم تجارت آمریکایی در حال فروپاشی است زیرا مفهوم سنتی سرمایهداری متمرکز بر سهامداران جای خود را به نسخهای در حال ظهور متمرکز بر ذینفعان میدهد. تقریباً ۹۰ درصد از مدیران C-suite (مدیران اجرایی سطح بالا) که در سراسر جهان مورد بررسی قرار گرفتند معتقدند این تغییر در حال انجام است و تقریباً ۸۰ درصد میگویند که این تغییر در شرکت آنها رخ میدهد. اما این جهت جدید در عمل برای رهبران کسب و کار چه معنایی دارد؟
گزارش جدیدی از اندیشکده The Conference Board پیامدهای آن را برای مدیران عامل و مدیران C-suite – هم نقش آنها و هم در سازمان هایی که رهبری می کنند – نشان می دهد. نتایج این گزارش بر اساس مجموعه ای از میزگردها با مدیران عامل و روسای امور مالی، حقوقی، منابع انسانی، روابط دولتی، فناوری، بازاریابی و ارتباطات است.
پل واشنگتن، مدیر اجرایی مرکز ESG، در یک بیانیه خبری گفت: اعتماد کلید موفقیت در تغییر به سمت سرمایه داری ذینفعان است. همانطور که سرمایه داری ذینفعان قدرت می گیرد، رهبران باید استراتژی شرکت ها و نقش های خود را بازنگری کنند
برخی نتایج گزارش اصلی، به سوی سرمایه داری ذینفعان: معنای تغییر برای مدیران عامل و C-suite، شامل موارد زیر است:
– تغییر تمرکز به سمت ذینفعان قابل توجه و بادوام است زیرا نه توسط یک نیروی واحد، بلکه توسط سرمایه گذاران، کارمندان، مشتریان، شرکای تجاری و سیاست گذاران هدایت و پشتیبانی می شود.
– مدیرانی که اکنون تغییر را می شناسند و پذیرفته اند، موقعیت بهتری برای خود و شرکت هایشان برای موفقیت در آینده دارند. این تغییر، اگرچه همگانی نیست، اما در سراسر صنایع و در همه انواع شرکت ها رخ می دهد: دولتی و خصوصی.
– شرکتهایی که بر رفاه بلندمدت کارکنان، مشتریان و جوامع خود تمرکز میکنند، موقعیت بهتری برای ارائه ارزش بلندمدت برای سرمایهگذاران خود دارند. علاوه بر این، تمرکز بر سهامداران برای حفظ خود سرمایهداری حیاتی است.»
– تمرکز فزاینده ای بر مسائل زیست محیطی و اجتماعی، تنوع، برابری، شمول، رفاه کارکنان، مدیریت نیروی کار، و تأثیر جامعه وجود دارد.
– تمرکز گسترده تر بر ذینفعان، رهبران شرکت را ملزم می کند که به دنبال مجموعه وسیع تری از اطلاعات در مورد تأثیر بالقوه تصمیمات بر ذینفعان باشند، به طوری که آنها بتوانند تصمیمات آگاهانه در مورد مبادلات مربوطه بگیرند.
– با یک استراتژی روشن، مدیران عامل می توانند رشد شرکت خود را افزایش دهند و فرصت های گسترده تری برای سهامداران ایجاد کنند
– مدیران عامل باید محیطی ایجاد کنند که در آن هیئت مدیره و رهبران C-suite بتوانند در مورد اینکه تغییر به سمت تمرکز سهامداران برای شرکت چه معنایی دارد، بحثهای صریح و باز داشته باشند.
– مدیران عامل باید اطمینان حاصل کنند که شرکت آنها یک استراتژی برای یک شرکت متمرکز بر ذینفعان دارد، که متناسب با شرایط خاص شرکت طراحی شده است، و دارای اهداف روشنی است که شرکت می تواند در قبال آنها پاسخگو باشد.
– مدیران عامل احتمالاً می خواهند به دنبال منابع جدید اطلاعات باشند و با شرکای خود از جمله شرکای غیرسنتی مانند سازمان های غیردولتی تعامل داشته باشند تا درک خود را از موضوعات و دیدگاه های ذینفعان گسترش دهند.
منبع انگلیسی:
publicrelationstoday
منبع فارسی:
شارا – شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
ریچارد کاروفل | ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱ | روابط عمومی
|
دیدگاهتان را بنویسید