×
×

فراخوان محصول

  • کد نوشته: 2230
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • فراخوان محصول شامل بازیابی یا درخواست بازیابی یا تعویض محصول توسط شرکتی پس از کشف نقص در آن است. آنها معمولاً در نتیجه نگرانی های ایمنی مربوط به یک نقص تولید یا طراحی در یک محصول رخ می دهند. فراخوان ها می توانند به اعتبار یک شرکت آسیب بزنند و منجر به کاهش فروش شوند. […]

  • فراخوان محصول شامل بازیابی یا درخواست بازیابی یا تعویض محصول توسط شرکتی پس از کشف نقص در آن است.

    آنها معمولاً در نتیجه نگرانی های ایمنی مربوط به یک نقص تولید یا طراحی در یک محصول رخ می دهند. فراخوان ها می توانند به اعتبار یک شرکت آسیب بزنند و منجر به کاهش فروش شوند.

    شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| فراخوان محصول شامل بازیابی یا درخواست بازیابی یا تعویض محصول توسط شرکتی پس از کشف نقص در آن است.

    آنها معمولاً در نتیجه نگرانی های ایمنی مربوط به یک نقص تولید یا طراحی در یک محصول رخ می دهند. فراخوان ها می توانند به اعتبار یک شرکت آسیب بزنند و منجر به کاهش فروش شوند.

    یادآوری ممکن است واکنشی باشد، یعنی زمانی که یک سازمان تصمیم خود به خودی برای معکوس کردن آسیب های وارده به تصویر یک برند می گیرد.

    به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است محصول آسیب دیده را از زنجیره تامین خود حذف کند. فراخوان ممکن است واکنشی نیز باشد که در آن یک سازمان موظف است فراخوان را ترویج کند.


    استراتژی های مدیریت را به یاد بیاورید

    استراتژی های مدیریت فراخوان به عوامل زیادی بستگی دارد که شامل نوع محصول فراخوان شده و خطر قریب الوقوع ناشی از نقص آن است. به عنوان مثال، فراخوانی گوشی های هوشمند متفاوت از داروها خواهد بود.


    یک فراخوان موفق محصول باید شامل استراتژی های زیر باشد:

    فعال بودن

    برای فعال بودن در هنگام فراخوان محصول، داشتن اطلاعاتی در مورد مکان همه محصولات در حال فراخوان و فرآیند بازیابی مناسب محصول مهم است.

    سیستم ERP یک کسب و کار باید به سرعت مکان محصولات را گزارش کند، عاقلانه است که یک تیم مدیریت فراخوان اختصاص داده و با یک ارائه دهنده خدمات بازیابی شخص ثالث هماهنگ شود. همچنین باید یک پلتفرم اعلام آماده برای استفاده وجود داشته باشد.


    ارتباطات آگاهانه

    در طول فراخوان محصول، مشتریان پاسخ هایی می خواهند که نگرانی های ایمنی محصول آنها را برآورده کند.

    عاقلانه است که یک مدیر فراخوان محصول داشته باشید که اطمینان حاصل کند که افراد برای نمایندگی شرکت آموزش دیده اند و کار تیم های بازیابی محصول و روابط‌عمومی را برای جلوگیری از پیام های مختلط هماهنگ می کند.

    این مدیر همچنین باید تمام جزئیات فنی محصول فراخوان شده را بداند.


    همکاری با ادارات دولتی

    یک کسب و کار باید یک سیستم ERP داشته باشد که اطلاعات مربوط به فراخوانی را در زنجیره تامین محصول خود مدیریت کند. این امر به بهینه سازی همکاری با سازمان های دولتی کمک می کند.

    اگر یک کسب‌وکار همه داده‌های مربوط به محصول، از منابع و مواد خام گرفته تا تحویل و ردیابی در میدان را داشته باشد، برای تنظیم‌کننده‌ها آسان‌تر است که اقدامات فراخوان محصول را در اسرع وقت تأیید کنند.


    نمونه های فراخوان محصول


    فراخوان فرش کف تویوتا

    در سال ۲۰۰۹، تویوتا ۳.۸ میلیون خودرو را در بزرگترین فراخوان خود در ایالات متحده فراخوان کرد، که در آن فروشندگان مجبور بودند تشک های مرتبط با تعدادی از حوادث جدی را از بین ببرند.

    این به دلیل احتمال گیرکردن پدال‌های گاز در کفپوش‌ها و ایجاد شتاب ناخواسته و همچنین نگرانی‌های دیگر بود. تحلیلگران تویوتا به این نتیجه رسیدند که یک نقص طراحی در کفپوش‌ها وجود دارد. هزینه فراخوان تقریباً ۲ میلیارد دلار بود.


    یادآوری کوکاکولا

    در دسامبر ۲۰۲۱، کوکاکولا اعلام کرد که سه محصول مختلف Minute Maid را به دلیل آلودگی احتمالی پیچ‌ها و واشرهای فلزی فراخوان می‌کند.

    علاوه بر این، قوطی‌های ۱۲ اونسی اسپریت و قوطی‌های ۱۲ اونسی کوکا کولا، با کد تاریخی خاص، داوطلبانه فراخوان شدند.

    این شرکت بیانیه ای رسمی منتشر کرد و توضیح داد که چرا چنین اقدامی انجام داده اند. بر اساس این بیانیه، چنین اقدامی برای ارائه محصولات باکیفیت و ایمن برای مصرف کنندگان ضروری بود.

     

     

     

    منبع انگلیسی:
    publicrelationstoday

     

    منبع فارسی:

    شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
    رون توروسیان | ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱| بازاریابی، روابط‌عمومی
     

     

     

     

     

     

     

    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *