×
×

۶ درس مثبت روابط عمومی

  • کد نوشته: 2306
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • کیم هنگ- مترجم سیاوش روزی – همه‌ ما فکر می‌کنیم که داستان مان مهمترین و بهترین داستان است. داستان‌هایی که طنین‌انداز در جامعه می‌شوند در خصوص مردم هستند. قبل از تائید نهایی به یک روزنامه‌نگار اجازه دهید تا بداند که یک داستان چگونه بر روی زندگی مردم تأثیر می‌گذارد. شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران […]

  • کیم هنگ- مترجم سیاوش روزی – همه‌ ما فکر می‌کنیم که داستان مان مهمترین و بهترین داستان است. داستان‌هایی که طنین‌انداز در جامعه می‌شوند در خصوص مردم هستند. قبل از تائید نهایی به یک روزنامه‌نگار اجازه دهید تا بداند که یک داستان چگونه بر روی زندگی مردم تأثیر می‌گذارد.

    شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| روابط رسانه‌ای در حال تغییر است. اخبار تنها از طریق کانال‌های رسمی همچون روزنامه و رادیو منتقل نمی‌شوند. اکنون، اکثر کسانی که به اینترنت دسترسی دارند می‌توانند صدایشان را به گوش جمعیتی که در اینترنت حضور دارند برسانند. این مسئله که رسانه‌های سنتی و روزنامه‌ها امروزه دچار مشکل شده اند و امکان دارند از بین بروند دیگر یک راز نیست.


    این را باور کنید متخصصان روابط عمومی چیزهای زیادی از این جهان در هم بر هم از طریق دوستی‌های اینترنتی آموخته‌اند. در اینجا چند تا نکته است که شما را متقاعد می‌کند که خودتان تنها روزنامه‌نگار ویژه زندگی‌تان هستید.

     

    در ادامه با شارا همراه باشید.


    روزنامه‌نگار خود را بشناسید

    به‌جای کاوش کردن در وبلاگ یا وب‌سایت شخصی یا یاوه‌گویی در شبکه‌های اجتماعی، زمانی را برای اینکه کار خبرنگاران را بخوانید اختصاص دهید.

    توصیف مختصر را فراموش کنید
    بر اساس تجربه بنده، ایمیل‌هایی که به‌صورت الکی به دست مخاطبان می‌رسند معمولاً نادیده گرفته می‌شوند. یک سری زمینه‌های رایج برای پایه‌گذاری یک دوستی مجازی پیدا کنید بنابراین وقتی آن‌ها ایمیلی از شما دریافت می‌کنند، آن‌ها با اسم تان آشنا خواهند شد درنتیجه بیشتر مشتاق به باز کردن ایمیلتان خواهند بود


    معمولاً، خبرنگاران پذیرای کانال‌های آن‌هایی هستند که می‌خواهند برای تبلیغشان ارتباط داشته باشند.


    شما احتمالاً بیشتر می‌خواهید به آن‌سوی مرزهای شناخته شده از طریق صفحه شخصی فیس‌بوک تان یا با انتشار پیام مستقیمی در اینستاگرام تان قدم بگذارید. کانال‌های بهتر، مانند توییتر و لینکداین که امن و با ملاحظه هستند را شناسایی کنید. خودتان را در جای آن‌ها قرار دهید و تصور کنید که چگونه، در کجا و چه وقت دوست دارید از متخصصان روابط عمومی بهره بگیرید.

    از اطلاعات زیاد بپرهیزید
    معمولاً خبرنگاران آدم‌های پرمشغله‌ای هستند و برای رسیدن به مهلت‌های نهایی سخت کار می‌کنند. آخرین چیزی که آن‌ها خواهند دید یک ایمیل است که شامل دریایی از کلمات می‌شود. آن‌ها وقت کافی برای بررسی بند به بند اصطلاحات فنی شما را ندارند.


    زبان تان را آرام و محاوره‌ای نگه‌دارید. نیازی به خودنمایی نیست. مطمئن شوید آن‌ها می‌توانند به قلب داستانتان به‌راحتی نفوذ کنند و اگر آن‌ها اطلاعات بیشتری خواستند از شما خواهند پرسید.

     

    حتما بخوانید: ده نکته ای که روابط رسانه ای شما را دگرگون می کند

    دوستی‌های بلندمدت
    در دنیای دوست‌یابی آنلاین، دوستی‌های بلندمدت برای هر دو طرف برای اینکه به نیازهایشان برسند، معنا پیدا می‌کند و این همکاری تنها نمی‌تواند یک‌طرفه باشد. همه دوستی‌ها چه شخصی باشند و چه حرفه‌ای نیاز دارند تا نقاط قوت شان در طول زمان پرورش داده شود.

     

    این می‌تواند از طریق صداقت، قابل‌اعتماد بودن و احترام کسب گردد. یک پیشنهاد برای کمک به‌طرف مقابل حتی زمانی که برای شما منفعت مستقیمی ندارد. آن‌ها را به منابع و متخصصان دیگر ارجاع دهید و محتوای آن‌ها را به‌صورت آنلاین برجسته کنید، به کار گمارید و به اشتراک بگذارید.

    اجازه ندهید نوع شخصیت اول شما همان بهترین شما باشد
    ساخت با دقت یک تبلیغ شخصی شده برای یک خبرنگار تا تنها پیام پاسخ‌داده‌شده «باشِه» باشد می‌تواند خسته‌کننده و آزاردهنده باشد. اما به نظر من هر پاسخی در مقابل هیچ پاسخی یک موفقیت محسوب می‌شود.


    روزنامه‌نگاران زیادی در صفحات خود: ایمیل‌های روابط عمومی، مهلت‌های سخت گیرانِه، یک حجم زیاد و فشار سنگین کاری دارند. صبر، ارزشمندترین فضیلت است. شما نمی‌توانید کاری که یک خبرنگار با زمانش می‌کند را کنترل کنید. هرچند شما می‌توانید راهی که به آن پاسخ می‌دهید را کنترل کنید.


    از بودن همچون یک عاشق دروغین پرهیز کنید، درک شما بیشتر از عصبانیت شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. اگر خبرنگاران یک پوشه بزرگ از ایمیل‌های خوانده‌نشده شما داشته باشند و در حال بیشتر شدن نیز باشند، آن‌ها را به حال خودشان واگذارید و دوستی‌های جدیدتان را پرورش دهید.


    حتی یک تبلیغ خیلی خوب می‌تواند شکست بخورد اگر یک‌چیز حیاتی که همان قلب است را در خودش نداشته باشد. همه‌ ما فکر می‌کنیم که داستان مان مهمترین و بهترین داستان است. داستان‌هایی که طنین‌انداز در جامعه می‌شوند در خصوص مردم هستند. قبل از تائید نهایی به یک روزنامه‌نگار اجازه دهید تا بداند که یک داستان چگونه بر روی زندگی مردم تأثیر می‌گذارد.

    استراتژی دعا را رها کنید
    در روابط عمومی، شما نمی‌توانید نسبت به تبلیغ تان بی‌دقت و آشفته باشید. این مسئله می‌تواند شهرت آنلاین شما را به خطر بیاندازد.


    اگر آن شخصی که ایمیل را دریافت می‌کند شما و اعضای گروه تان را جزو اسپم‌ها قرار دهد، ممکن است برای همیشه در لیست سیاه بمانید پس سعی کنید برای تبلیغ تان وقت بگذارید.
     

    منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

     

     

     

     

     

    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *