تولیدکنندگان محتوای شما میتوانند تحقیق کنند و یک مقاله مفید، آموزنده یا یک گزارش کامل بنویسند و اسم خودشان را ضمیمه آن کنند.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– برای موفقیت در تولید محتوای خوب نیاز دارید تا مطمئن شوید که استراتژی شما، افراد متخصص و بادانش را در بر می گیرد.
متخصصان احتمالاً شلوغترین افراد در هر سازمانی هستند. آنها اغلب نگران موضوعات بزرگی همچون رونق کسبوکارشان، پیشبینی اینکه کسبوکارشان به کدام سمت میرود و پیدا کردن راههایی تا شرکت شان را در مسیر رشد قرار دهند، هستند. آنها نیاز دارند تا بهوسیله فرایند واقعی ساخت محتوا، حمایت شوند؛ بنابراین آنها با جوانب مثبت روابط عمومی و گروههای بازاریابی کار میکنند تا کار را به سرانجام برسانند.
اگر شما رهبر کسبوکار خودتان هستید یا با چنین افرادی کار می کنید این توصیف احتمالاً برای شما بسیار مناسب خواهد بود.
بااینحال، در خصوص این موضوع، سه نکته زیر را مدنظر داشته باشید:
۱. شرکتها ایدهای ندارند- تنها مردم ایده دارند
محتوا زمانی که انسانی میشود و یک فرد و چهره مرجع آن را بیان می کند، بسیار قدرتمند میشود.
تولیدکنندگان محتوای شما میتوانند تحقیق کنند و یک مقاله مفید، آموزنده یا یک گزارش کامل بنویسند و اسم خودشان را ضمیمه آن کنند. بااینحال آنچه خوانندگان به دنبال آن هستند، داستانهایی از افراد واقعی هستند که میتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند.
هر کس ترجیح میدهد بهصورت مستقیم با یک انسان واقعی صحبت کند تا اینکه خبرنامههای ایمیلی یا مقالات منتشرشده در رسانههای اجتماعی را بخواند.
عناصر انسانی نیاز به جلب توجه مخاطب دارند و باید دانست که نمیتوان توجه آنها را جلب کرد.
این برای تمام محتواهایی که شرکتتان منتشر میکند نیز صادق است. سردبیران مانند خوانندگان مشتاق تجارب شخصی یک رهبر کسبوکار هستند که در طی مسیر موفقیتش آنها را کسب کرده است. همچنین خبرنگاران میتوانند گاهی اوقات عقاید شخصی خود را وارد داستان کنند.
هیچکس نمیتواند داستان شما را بهخوبی خودتان بگوید.
حتما بخوانید: هفت نکته برای برای تهیه و انتشار یک مطلب تاثیرگذار / فراخوانی برای عمل
۲. نیاز به مطالب کاربردی دارند
خوانندگان، مطالب کاربردی و عملیاتی را دوست دارند که بتوانند فوراً از آن استفاده کنند.
با تمرکز بر روی بینشهای منحصربهفردتان، تجاربی که شما در طی مسیر فرا گرفتهاید تا امروز به اینجا برسید را برجسته کنید و چیزی را که در این فرایند آموختهاید را به اشتراک بگذارید.
به سؤالات آنها و سؤالاتی که در ادامه میپرسند پاسخگو باشید. تا آنجا که میتوانید دقیق باشید بنابراین آنها میتوانند از ورودیتان یک متن خبری کاربردی برای خوانندگان ایجاد کنند. آنها بهتر از هرکسی میدانند که چطور این کار را انجام دهند، فقط به آنها اجازه بدهید که کاری که میدانند را انجام دهند تا آن چیزی که مخاطبانتان نیاز دارند را فراهم بیاورند.
۳. تخصص آن چیزی است که سبب اوج گیری محتوای شما می شود
محتوا هیچ چیزی بهجز بینشهای منحصربهفردی نیست که توسط داستانها به شکل مطلوب درآمدهاند. این بینشها واقعاً چیزی بیشتر از افکار، عقاید، دیدگاهها، احساسات و ایدههای شما درباره موضوعاتی که هم مربوط به صحبتهای شما برای مخاطب میشود و هم اینکه به مخاطبین خود نگاهی اجمالی به راهی که در خصوص صنعت خود به آن فکر میکنید، می خواهید بدهید نیست.
این چیزی است که تخصص شما را شامل میشود و همانطور که به اشتراکگذاری دانش ممکن است به نظر برسد، تجربیات شخصی شما و داستانها همیشه بیشتر با مخاطبان نسبت به کلمات شعارگونه یا ایدههای ترویجی که آنها میتوانند بهراحتی از طریق گوگل پیدا کنند، ارتباط برقرار میکنند.
این پیمایش مسیر شماست و اشتباهاتی که شما در مسیر موفقیت خود انجام دادهاید و درسهایی که در این مسیر از تجربیاتتان کسب کردهاید، آن چیزی است که توجه خوانندگان را جلب میکند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
دیدگاهتان را بنویسید