ریچارد کاروفل | ۱ دسامبر ۲۰۲۱ | روابطعمومی | تحقیقات جدید ارائهدهنده پلتفرم DX Optimizely نشان میدهد که علیرغم پیشرفت و تمایل برندها به ارائه تجربیات تطبیقی، برای بررسی دقیق اینکه برندها و مصرفکنندگان از نظر بلوغ دیجیتالی و انتظاراتشان برای ارائه تجربه دیجیتال (DX) در کجا قرار دارند، با موانعی روبرو هستند؛ موانعی که باعث می شود آنها از انتظارات فزاینده مصرف کنندگان کوتاهی کنند.
بر اساس نظرسنجی جدید این شرکت، ۹۱ درصد از مدیران کسب و کار در طول سال گذشته اقداماتی را برای بهبود تجربیات مشتریان خود انجام دادهاند، از جمله ۸۴ درصد آنها بیش از هر زمان دیگری در طول همهگیری برای دیدن اینکه چه چیزی مؤثر بوده و چه چیزی موثر نبوده است، استفاده کردهاند.
در حالی که از هر ۱۰ پاسخدهنده، ۹ نفر معتقدند که شرکت آنها باید بتواند – به سرعت و در مقیاس – برای ایجاد ارزش برای مشتریان خود سازگار شود، فقط ۴۶ درصد میگویند که امروزه در حال حاضر سازگار هستند. حتی بیشتر از آن، ۷۸ درصد از مصرفکنندگان میگویند که برندها باید کار بهتری در سازگاری با نیازهای لحظه فعلی انجام دهند.
۷۰ درصد از مدیران کسبوکار اذعان میکنند که نمیتوانند با سرعتی که میخواهند بهینهسازی کنند و تقریباً به همان میزان (۷۲ درصد) گزارش میدهند که در مقیاسبندی تلاشها مشکل دارند. در نهایت، علیرغم حسن نیت، سازمان ها در اجرای استراتژی ها و دستیابی به اهداف خود با چالش های متعددی روبرو هستند.
[ رویداد: در سوم اسفندماه به اولین جشنواره مردمداری ایران بپیوندید]
الکس آتزبرگر، مدیر عامل Optimizely، در یک بیانیه خبری گفت: «از آنجایی که ماهیت جهان به طور فزاینده ای دیجیتالی شده است، برندها ملزم به سازگاری هستند. برای رشد و موفقیت بلندمدت، کسبوکارها باید به طور مستمر – به سرعت و در مقیاس – تکامل پیدا کنند و انتظارات بازار و مشتریان گستردهتر را برآورده کنند. کسبوکارهای واقعاً سازگار آنهایی هستند که مشتریان خود را درک و بر روی نتایج بزرگ تمرکز میکنند.»
طبق نظرسنجی Optimizely، برخی از مشکلات رایجی که کسب و کارها با آن مواجه هستند و مانع از موفقیت بیشتر می شوند عبارتند از: اولویت دادن به چیزهای اشتباه و کافی نبودن در نتایج
تقریباً سه چهارم (۷۴ درصد) از پاسخ دهندگان بر این باورند که تیم دیجیتال آنها اغلب بیش از حد بر روی فرآیند متمرکز است و به اندازه کافی روی نتایج متمرکز نیست. به طور مشابه، ۷۵ درصد گفتند که زمان زیادی را صرف تولید محتوایی می کنند که نتایج ضعیفی دارد.
عدم درک مشتری، به دلیل قطع ارتباط دادهها و سیستمها
از هر ۱۰ نفر (۷۱ درصد) از مدیران کسب وکار، هفت نفر می گویند که نمی توانند به راحتی بینش های تدریجی را در مورد آنچه که باعث ایجاد تجربیات مشتری می شود، ایجاد کنند، ۶۹ درصد می گویند که دید کاملی به سفر مشتری ندارند. بنابراین ادغام با سایر ویژگی های دیجیتال، چالشی کلیدی است که ۸۴ درصد از مدیران کسب و کار جهانی مورد بررسی قرار داده اند.
مشتریان با افزایش انتظارات خیلی سریع در حال تکامل مواجه هستند
حدود نیمی (۴۹ درصد) از مصرف کنندگان جهانی که مورد بررسی قرار گرفتند می گویند که انتظارات آنها از تجربه برند برآورده نمی شود. علاوه بر این، ۶۵ درصد از مصرف کنندگان موافق هستند که انتظارات آنها از تجربه با برندها در حال حاضر بالاتر از گذشته است.
البته راهی برای غلبه بر این چالشها برای برندها وجود دارد؛ با سرمایهگذاری، رویکرد و اولویتهای درست. با در نظر گرفتن این موضوع، در سال ۲۰۲۲، مدیران کسبوکار میگویند که سرمایهگذاری بیشتر در فناوری را پیشبینی میکنند (۹۲ درصد).
منبع فارسی:
شارا – شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
|
دیدگاهتان را بنویسید