×
×

نقش مهم روابط‌عمومی در واکنش موفقیت ‎آمیز به کووید-۱۹

  • کد نوشته: 2345
  • دوشنبه, ۲۵ام دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • غالباً برداشت جوامع متاثر از بیماری، تفاوت‎ هایی را با دیدگاه‎ های متخصصان و مسئولان دارد. روابط‌عمومی می‌تواند با اطلاع از دانسته‎ ها، احساسات و اقدامات مردم در قبال بیماری ‎های همه‎‌گیر و چیزهایی که باید بدانند و انجام دهند، این خلأها را پر کند و بیماری همه‌گیر را تحت کنترل دربیاورد. روابط‌عمومی می‌تواند اطلاعات […]

  • غالباً برداشت جوامع متاثر از بیماری، تفاوت‎ هایی را با دیدگاه‎ های متخصصان و مسئولان دارد. روابط‌عمومی می‌تواند با اطلاع از دانسته‎ ها، احساسات و اقدامات مردم در قبال بیماری ‎های همه‎‌گیر و چیزهایی که باید بدانند و انجام دهند، این خلأها را پر کند و بیماری همه‌گیر را تحت کنترل دربیاورد. روابط‌عمومی می‌تواند اطلاعات پیچیده‎ علمی را به‌گونه‌ای ارائه دهد تا اقشار مختلف جامعه، مشکلی برای درک و اعتماد به آن‌ها نداشته باشند.

    شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| یکی از اصلی‌ترین دروس آموخته‌شده در حین بحران‌های بهداشتی قرن ۲۱ این است که روابط‌عمومی، نقش مهمی را در واکنش موفقیت ‎آمیز به آن‌ها دارد. هر رویداد سلامت عمومی، چالش‌های ارتباطی جدیدی را به همراه می‌آورد، اما می‌توان دروس برگرفته از بحران‎ های پیشین را برای مقابله با آن‎ها بهره گرفت.


    شیوع کرونا نیز سیستم‎ های سلامت عمومی و قابلیت ارتباط صحیح آن‌ها با جوامع‌شان را به چالش کشیده و خواهد کشید. چالش‌هایی نظیر ابهامات و ریسک‌های موجود در حین بررسی نگرانی‌های عموم جامعه، می‌توانند منجر به مجموعه‌ای از نتایج گوناگون ازجمله از دست رفتن اعتماد و اعتبار، تاثیرات اقتصادی و در بدترین حالت، مرگ شهروندان شوند. درحالی‌که همواره درس‌های تازه‌ای برای آموختن وجود دارند، اما برخی اقدامات هستند که از تاثیرگذاری‌شان مطمئن هستیم. این خطابه‌‎ای برای رهبران تمامی کشورهاست تا روابط‌عمومی را یکی از مؤلفه‌های اساسی در پاسخگویی و واکنش خود به مسائل اضطراری بدانند.


    یکی از مهم‌ترین و موثرترین اقدامات در واکنش به هر رویداد سلامت عمومی، اشتراک‌گذاری دانسته‎ ها، مجهولات و اقدامات صورت گرفته برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌‎ نجات جان شهروندان و کمینه ‎سازی اثرات سوء هر رویداد است.


    روابط‌عمومی یکی از راه‌کارهای موثر برای جلوگیری از اینفودمیک (حجم زیاد اطلاعات راجع به یک مسئله که شناسایی راه‌کار مناسب را دشوار می‌کند) است، موجب اعتماد مردم به واکنش‌های دولت می‎ شود و احتمال پیروی آن‎ها از توصیه‎ های بهداشتی را افزایش می ‏دهد. این رویکرد، شایعه‎ ها و سوءتفاهم‌هایی که موجب تضعیف واکنش‎ ها و شیوع بیشتر بیماری می‌شوند را کاهش می ‏‎دهد.


    ارتباط و تعامل منظم و پیشاپیش با عموم و جوامع در معرض خطر، می‌تواند موجب ابهام ‎زدایی و اجتناب از سوءتفاهم‎ ها شود.


    این حق افراد است که اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشند و ریسک‌های بهداشتی پیش روی خود و عزیزان‌شان را بشناسند.


    غالباً برداشت جوامع متاثر از بیماری، تفاوت‎ هایی را با دیدگاه‎ های متخصصان و مسئولان دارد. روابط‌عمومی می‌تواند با اطلاع از دانسته‎ ها، احساسات و اقدامات مردم در قبال بیماری ‎های همه‎‌گیر و چیزهایی که باید بدانند و انجام دهند، این خلأها را پر کند و بیماری همه‌گیر را تحت کنترل دربیاورد. روابط‌عمومی می‌تواند اطلاعات پیچیده‎ علمی را به‌گونه‌ای ارائه دهد تا اقشار مختلف جامعه، مشکلی برای درک و اعتماد به آن‌ها نداشته باشند.


    روابط‌عمومی با بهره‌‎گیری از استراتژی‌های تعامل اجتماعی، مداخلات قابل قبول و موثری را طراحی می‎‏ کند تا علاوه بر توقف شیوع بیشتر بیماری، مطمئن شود که تمامی افراد و گروه ‎ها، اقدامات محافظتی لازم را انجام می‌دهند.


    روابط‌عمومی می‌تواند اختلال اجتماعی را به کمترین حد خود برساند. بنابراین علاوه بر پشتیبانی از سلامت عمومی، می‌تواند از امنیت مشاغل، گردشگری و اقتصاد نیز پشتیبانی کند.

    مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

     

     

     

     

     

     

     

     

    https://dailypr.ir/?p=2345
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *