شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| ۲۰۲۱ سال وقوع تحولات چشمگیر در قریببهاتفاق صنایع بود. پاندمی کرونا یکشبه شیوه زندگی و کار کردن همه ما را تغییر داد. تعطیلیهای اجباری، نگرانی درباره ویروس و سایر عوامل موجب گرایش و افزایش بهکارگیری فناوری شد و تقریباً تمامی مسافرت ها را لغو کرد.
تغییراتی که کسبوکارها طی این سال تجربه کردند، احتمالاً اثرات ماندگاری بر نحوه عملکردشان خواهد داشت. دورکاری به امری عادی برای بسیاری از کسبوکارها تبدیل شده و کارکنان عادت کرده اند که روزانه چندین تماس از طریق نرمافزار زوم بگیرند. همچنین وقتی عملکرد سازمان ها در حوزه بازاریابی و ارتباطات را در نظر می گیریم، تحولات ماندگار در برخی از حوزه ها همچون نحوه برگزاری رویدادها را مشاهده میکنیم.
تمرکز بیشتر روی رسانه های جدید
در شرایطی که کل دنیا اکثر اقداماتشان را از داخل خانه انجام می دهند، مردم عادی و رهبران کسب وکار بخش زیادی از وقت خود را در حال استفاده از رسانه های گوناگون هستند– بیش از همه پادکست گوش میکنند و ویدئو می بینند. کسبوکارها باید پادکستها و ویدئوهای مرتبط با صنعت خود بسازند و پیامهای مدنظر شرکت را در قالب آنها ارائه دهند.
برقراری رابطه با چاشنی نوآوری
در دوران کرونا نمیتوانید جلسات خصوصی با سردبیرها بگذارید و کافه بنوشید، اما نباید روند ساخت و حفظ روابط مستحکم با رسانهها را متوقف کنید. کسبوکارها باید استراتژیهای خلاقانه ای برای حفظ رابطه با خبرنگاران داشته باشند. آنها باید با برگزاری جلسات مجازی یا تعامل از طریق رسانه های اجتماعی، جایگزینهای مناسبی برای تعاملات رودررو بیابند.
برند کارفرما در کانون توجهات
تقریباً ۹ ماه است که کارکنان وظایف شان را از پشت میز آشپزخانه یا اتاق های خانه خود انجام می دهند و معلوم نیست این روند چه زمانی به پایان میرسد. درحالیکه پرسنل سازمان ها هنوز هم به محل کار خود بازنگشتهاند، کمپانیها کماکان در تلاش برای جذب بهترین استعدادها هستند. این استعدادهای برجسته به دنبال کارفرمایانی هستند که قادر به حفظ اشتیاق و تعلق خاطر کارکنان شان باشند. با توجه به تداوم دورکاری در سال ۲۰۲۱، برند کارفرما از ضروریات کمپانی هایی است که به دنبال استخدام و نگهداری بهترین استعدادها هستند.
عدالت اجتماعی و DEI کماکان در اولویت
۲۰۲۰ موجب افزایش توجهات به سمت عدالت اجتماعی شد و مصرفکننده ها از برندها انتظار دارند که درک اجتماعی بالاتری در سیاستگذاری و عملیات سازمانی خود داشته باشند. امسال بسیاری از رهبران کمپانی ها خواسته جامعه برای این تحولات را پذیرفتهاند و در تلاش برای اصلاح اساسی فرهنگ سازمان و خلق اثرات بلندمدت هستند. امسال سازمان ها باید اطلاع رسانی صحیحی درباره تلاش های تنوع، برابری و همه شمولی (DEI) خود داشته باشند، زیرا چنین مسائلی از اولویت های ذهنی مصرف کنندگان هستند.
هرچند همگی دوست داریم نگاهی به گوی جادو بیندازیم و اتفاقات سال بعد را ببینیم، اما تغییرات غافلگیرکننده ناگزیر خواهد بود. کارشناسان روابطعمومی باید ضمن پیشبینی چالش ها و تداوم برآورده سازی نیازهای مشتریان و سازمان ها، الگوهای چند ماه گذشته را در نظر بگیرند و از این طریق، برنامه ریزی بهتری برای موفقیت خود داشته باشند.
منبع: شارا – شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)
|
دیدگاهتان را بنویسید