×
×

۴ الگوی تاثیرگذار بر حرفه‌ روابط‌عمومی‌ در سال ۲۰۲۱

  • کد نوشته: 2356
  • دوشنبه, ۲۵ام دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • نوشته‌: تامی مورگان – هرچند شاید تغییرات پاندمی در حوزه‎ روابط‌عمومی‌ به‌اندازه‌ تاثیر آن بر بازاریابی و ارتباطات نباشد، اما ۲۰۲۱ و پاندمی کرونا، دیدگاه کارشناسان روابط‌عمومی‌ نسبت به ارتباطات رسانه‌‎ای، تولید محتوا و مدیریت برند را متحول کرده است. در آستانه‎ آغاز سال ۲۰۲۲، این چهار الگوی تاثیرگذار بر حرفه‎ روابط‌عمومی‌ را در نظر […]

  • نوشته‌: تامی مورگان – هرچند شاید تغییرات پاندمی در حوزه‎ روابط‌عمومی‌ به‌اندازه‌ تاثیر آن بر بازاریابی و ارتباطات نباشد، اما ۲۰۲۱ و پاندمی کرونا، دیدگاه کارشناسان روابط‌عمومی‌ نسبت به ارتباطات رسانه‌‎ای، تولید محتوا و مدیریت برند را متحول کرده است. در آستانه‎ آغاز سال ۲۰۲۲، این چهار الگوی تاثیرگذار بر حرفه‎ روابط‌عمومی‌ را در نظر بگیرید:

    شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| ۲۰۲۱ سال وقوع تحولات چشمگیر در قریب‌به‌اتفاق صنایع بود. پاندمی کرونا یک‌شبه شیوه‌ زندگی و کار کردن همه‎ ما را تغییر داد. تعطیلی‌های اجباری، نگرانی درباره‎ ویروس و سایر عوامل موجب گرایش و افزایش به‌کارگیری فناوری شد و تقریباً تمامی مسافرت ‎ها را لغو کرد.


    تغییراتی که کسب‌وکارها طی این سال تجربه کردند، احتمالاً اثرات ماندگاری بر نحوه‎ عملکردشان خواهد داشت. دورکاری به امری عادی برای بسیاری از کسب‌وکارها تبدیل شده و کارکنان عادت کرده‎ اند که روزانه چندین تماس از طریق نرم‌افزار زوم بگیرند. همچنین وقتی عملکرد سازمان ‎ها در حوزه‎ بازاریابی و ارتباطات را در نظر می ‎گیریم، تحولات ماندگار در برخی از حوزه‎ ها همچون نحوه‌ برگزاری رویدادها را مشاهده می‌کنیم.


    تمرکز بیشتر روی رسانه‎ های جدید


    در شرایطی که کل دنیا اکثر اقدامات‌شان را از داخل خانه انجام می‏ دهند، مردم عادی و رهبران کسب ‎وکار بخش زیادی از وقت خود را در حال استفاده از رسانه ‎های گوناگون هستند– بیش از همه پادکست گوش می‌کنند و ویدئو می ‎بینند. کسب‌وکارها باید پادکست‌ها و ویدئوهای مرتبط با صنعت خود بسازند و پیام‎های مدنظر شرکت را در قالب آن‎ها ارائه دهند.


    برقراری رابطه با چاشنی نوآوری


    در دوران کرونا نمی‌توانید جلسات خصوصی با سردبیرها بگذارید و کافه بنوشید، اما نباید روند ساخت و حفظ روابط مستحکم با رسانه‎ها را متوقف کنید. کسب‎‌وکارها باید استراتژی‎های خلاقانه ‎ای برای حفظ رابطه با خبرنگاران داشته باشند. آن‎ها باید با برگزاری جلسات مجازی یا تعامل از طریق رسانه‎ های اجتماعی، جایگزین‌های مناسبی برای تعاملات رودررو بیابند.


    برند کارفرما در کانون توجهات


    تقریباً ۹ ماه است که کارکنان وظایف شان را از پشت میز آشپزخانه یا اتاق ‎های خانه‎ خود انجام می‎ دهند و معلوم نیست این روند چه زمانی به پایان می‌رسد. درحالی‌که پرسنل سازمان‎ ها هنوز هم به محل کار خود بازنگشته‌اند، کمپانی‌ها کماکان در تلاش برای جذب بهترین استعدادها هستند. این استعدادهای برجسته به دنبال کارفرمایانی هستند که قادر به حفظ اشتیاق و تعلق خاطر کارکنان شان باشند. با توجه به تداوم دورکاری در سال ۲۰۲۱، برند کارفرما از ضروریات کمپانی‎ هایی است که به دنبال استخدام و نگه‎داری بهترین استعدادها هستند.


    عدالت اجتماعی و DEI کماکان در اولویت


    ۲۰۲۰ موجب افزایش توجهات به سمت عدالت اجتماعی شد و مصرف‌کننده‎ ها از برندها انتظار دارند که درک اجتماعی بالاتری در سیاست‎گذاری و عملیات سازمانی خود داشته باشند. امسال بسیاری از رهبران کمپانی‎ ها خواسته‎‏ جامعه برای این تحولات را پذیرفته‌اند و در تلاش برای اصلاح اساسی فرهنگ سازمان و خلق اثرات بلندمدت هستند. امسال سازمان‎ ها باید اطلاع ‎رسانی صحیحی درباره‎ تلاش ‎های تنوع، برابری و همه‎ شمولی (DEI) خود داشته باشند، زیرا چنین مسائلی از اولویت ‎های ذهنی مصرف ‎کنندگان هستند.


    هرچند همگی دوست داریم نگاهی به گوی جادو بیندازیم و اتفاقات سال بعد را ببینیم، اما تغییرات غافلگیرکننده ‎ناگزیر خواهد بود. کارشناسان روابط‌عمومی‌ باید ضمن پیش‌بینی چالش ‎ها و تداوم برآورده ‎سازی نیازهای مشتریان و سازمان‎ ها، الگوهای چند ماه گذشته را در نظر بگیرند و از این طریق، برنامه ‎ریزی بهتری برای موفقیت خود داشته باشند.


     

    منبع: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

     

     

     

     

     

     

     


     

    https://dailypr.ir/?p=2356
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *