شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || روابطعمومی یک ابزار قدرتمند برای ارتباط با مخاطبان است. در سال ۲۰۲۳، متخصصان روابطعمومی باید روی نسل Z، (به انگلیسی: Generation Z) نسل بعدی مصرفکنندگان، تمرکز کنند.
نسل Z به طور قابلتوجهی از نسلهای قبلی متفاوت است. آنها به طور دیجیتالی بومی هستند و بیشتر از هر نسل دیگری از طریق رسانههای اجتماعی ارتباط برقرار میکنند. آنها همچنین به دنبال برندهایی هستند که به ارزشهای آنها اهمیت میدهند و در مورد مسایل اجتماعی فعال هستند.
برای اینکه متخصصان روابطعمومی با نسل Z ارتباط برقرار کنند، باید:
– روندها، علایق و ارزشهای این نسل را درک کنند.
– از کانالهای ارتباطی موردعلاقه نسل Z استفاده کنند.
– محتوای معتبر و مرتبط ایجاد کنند.
نسل Z یک بازار هدف بزرگ و روبهرشد است. متخصصان روابطعمومی که میتوانند با این نسل ارتباط برقرار کنند، در موقعیت خوبی برای موفقیت در سال ۲۰۲۳ و فراتر از آن قرار دارند.
توصیهها برای متخصصان روابطعمومی
در اینجا چند توصیه برای متخصصان روابطعمومی برای ارتباط با نسل Z آورده شده است:
از رسانههای اجتماعی برای ارتباط با نسل Z استفاده کنید. نسل Z بیشتر از هر نسل دیگری از طریق رسانههای اجتماعی ارتباط برقرار میکند. متخصصان روابطعمومی باید از این کانالها برای ایجاد ارتباط با این نسل استفاده کنند.
محتوای معتبر و مرتبط ایجاد کنید. نسل Z به محتوای معتبر و مرتبط علاقهمند است. متخصصان روابطعمومی باید از این موضوع آگاه باشند و محتوایی ایجاد کنند که برای این نسل جذاب باشد.
از داستانسرایی استفاده کنید. نسل Z به داستانسرایی علاقهمند است. متخصصان روابطعمومی باید از این موضوع آگاه باشند و از داستانسرایی برای برقراری ارتباط با این نسل استفاده کنند.
پاورقی
«بخش اعظم اعضای نسل زد برای تمام عمر خود از ارتباطات و رسانههای دیجیتال استفاده خواهند کرد. نسل زد از وقتی که چشم به جهان گشودهاند در اطراف خود بهطور گستردهای با فناوریهای پیشرفتهای نظیر وب جهانگستر، شبکههای اجتماعی، پیامرسانی فوری، خدمات پیامکوتاه، امپیتری پلیرها، تلفنهای همراه، و یوتیوب مواجه بودهاند. به همین دلیل برخی به این نسل نام شهروندان دیجیتال دادهاند.
نسل زد همگی کاملاً در دوران پسانوگرایی، چندگانگی فرهنگی، و جهانیسازی زاده شدهاند. »
انتهای پیام/
|
دیدگاهتان را بنویسید