×
×

۶ آمار و روندی که باید در رابطه با روابط عمومی بدانید

  • کد نوشته: 2616
  • دوشنبه, ۲۵ام دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • به طور سنتی، وظایف تحت عنوان روابط عمومی شامل انتشار اخبار شرکت ها و انتشارات مطبوعاتی، اشکال مختلف تبلیغات، کنترل خسارت و رابطه با رسانه هاست. با این حال ، با ظهور شبکه های اجتماعی، محتوای دیجیتالی دموکراتیک شد. در نتیجه روابط عمومی مجبور شد با دنیایی سازگار شود که همه چیز در زمان واقعی […]

  • به طور سنتی، وظایف تحت عنوان روابط عمومی شامل انتشار اخبار شرکت ها و انتشارات مطبوعاتی، اشکال مختلف تبلیغات، کنترل خسارت و رابطه با رسانه هاست. با این حال ، با ظهور شبکه های اجتماعی، محتوای دیجیتالی دموکراتیک شد. در نتیجه روابط عمومی مجبور شد با دنیایی سازگار شود که همه چیز در زمان واقعی اتفاق می افتد و بلاگ یا فید توییتر هر کسی می تواند داغترین خبر روز باشد.

     

    شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)||مترجم|مریم میرعبدالحق|| ۶ مورد درباره روابط عمومی که نشان می دهد روابط عمومی و بازاریابی به هم پیوسته هستند.


    همانطور که از نام آنها پیداست، شرکت ها و متخصصان روابط عمومی (PR) در ارتباط با مشاغل جهان خارج تخصص دارند. بسته به شرایط ، ممکن است یک حرفه ای روابط عمومی بخواهد میزان مواجهه با مشتری را افزایش دهد یا در برخی موارد به دنبال رد کردن یک داستان ناخوشایند باشد.


    به طور سنتی، وظایف تحت عنوان روابط عمومی شامل انتشار اخبار شرکت ها و انتشارات مطبوعاتی، اشکال مختلف تبلیغات، کنترل خسارت و رابطه با رسانه هاست. با این حال ، با ظهور شبکه های اجتماعی، محتوای دیجیتالی دموکراتیک شد. در نتیجه روابط عمومی مجبور شد با دنیایی سازگار شود که همه چیز در زمان واقعی اتفاق می افتد و بلاگ یا فید توییتر هر کسی می تواند داغترین خبر روز باشد.


    در زیر شش مورد درباره روابط عمومی را تجزیه و کشف خواهیم کرد که چگونه مشاغل می توانند از آنها برای ایجاد استراتژی های موفق در سالهای آینده استفاده کنند:


    ۱_ آژانس های روابط عمومی در پنج سال گذشته رشدی بیشتر از ۳۰ درصد داشته اند
    در حالی که صنعت نمایندگی روابط عمومی در طی پنج سال گذشته به طور متوسط ۳۰ درصد رشد کرده است، به نظر می رسد نرخ رشد در حال کند شدن است. در همین مدت، بخشهای ارتباطی شرکت فقط ۱۲ درصد رشد داشتند. با این وجود، بسیاری در این صنعت امیدوار هستند که این میزان افزایش یابد و روابط عمومی همچنان نقش مهمی برای مشاغل بازی کند.


    ۲_ ۷۱ درصد از روزنامه نگاران معتقد هستند که اعتماد عمومی به آنها در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است
    ایجاد شبکه ارتباطات با روزنامه نگاران در قلب روابط عمومی قرار دارد و افزایش اطلاعات غلط و بی اعتمادی به رسانه باعث شده است تا صنعت روابط عمومی هزینه این بی اعتمادی را بپردازد. در یک بررسی گسترده، Cision گزارش داد که ۷۱ درصد از روزنامه نگاران بر این باورند که عموم مردم نسبت به سه سال پیش به آنها اعتماد کمتری دارند.


    در نتیجه، روزنامه نگاران درمورد آنچه گزارش می دهند، انتخاب می شوند. در نتیجه متخصصان روابط عمومی باید موارد قانع کننده ای را ایجاد کنند که اطلاعات و اخبار آنها ارزش پوشش را داشته باشد.


    ۳_ ۶۰ درصد از مدیران روابط عمومی معتقدند که بازاریابی تاثیرگذار از اهمیت بیشتری برخوردار است
    با توجه به این که بازاریابی تأثیرگذار، چشم انداز تبلیغات دیجیتال و رسانه های اجتماعی را متحول کرده است، متخصصان روابط عمومی نیز می توانند از دسترسی به این موج جدید سود فراوانی ببرند.


    با کمال تعجب، بیش از ۶۰ درصد از مدیران روابط عمومی معتقدند که ایجاد محتوا و همکاری با رسانه های اجتماعی تاثیرگذار، بخش اصلی تلاش های روابط عمومی در آینده خواهد بود.


    ۴_ تنها ۱۹ درصد از شرکتهای روابط عمومی و ارتباطات با استراتژی بازاریابی همکاری می کنند
    گرچه مارک ها مایل به استخدام کارشناسان روابط عمومی برای کمک به روابط مشتری یا وظایف بازاریابی هستند، اما بسیاری از آنها استراتژی روابط عمومی را در برنامه های بازاریابی خود نمی گنجانند.

     

    مطالعه انجام شده توسط Cision نشان داد که تنها ۱۹ درصد از پرسنل روابط عمومی ممکن است در تدوین استراتژی کلی بازاریابی نقش داشته باشند. با نزدیک تر شدن هر دو بخش به یکدیگر، مارک های تجاری باید استعدادها و ایده های روابط عمومی را نیز در گفتگو بگنجانند.


    ۵_ ۸۰ درصد از افراد حرفه ای و بازاریان معتقدند که در آینده داستان گویی به صورت دیجیتالی است.
    اگر چه در مطالعه USC آننبرگ (پذیرش اجتماعی)، (اهداف اجتماعی) و (داده های بزرگ) به عنوان روند رو به رشد ذکر شده اند، بیش از ۸۸ درصد از متخصصان روابط عمومی و ۸۰ درصد از بازاریابان معتقدند که داستان پردازی دیجیتال، آینده ارتباطات است.

     

    با افزایش رقابت و تماشای مخاطبان برای بیشتر گزینه های رسانه ای، ایجاد یک داستان قانع کننده و وارد کردن آنها به کانال های اجتماعی یکی از بزرگترین چالش های روابط عمومی خواهد شد.


    ۶_ ۸۷ درصد از مدیران اجرایی روابط عمومی معتقد اند که “روابط عمومی” در طول ۵ سال نمی تواند کار اجرایی آنها را توصیف کند
    آژانس های روابط عمومی در درجه اول برای تبلیغ شرکت ها و افراد از طریق پوشش سرمقاله ای معروف برای رسانه های “درآمدزا” یا “رایگان” تلاش می کنند. با این حال، بسیاری از متخصصان روابط عمومی احساس می کنند که وظایفشان به زودی چیزی مانند خرید چنین مواردی در روزنامه ها، مجلات و تلویزیون و همچنین در سیستم عامل های دیجیتال خواهد شد.

     

    بیشتر کارگزاران روابط عمومی نیز معتقدند که عبارت “روابط عمومی” برای توضیح درباره آنچه که به واقع این شغل را شامل می شود، بسیار محدود است. با نگاه به آینده، مهم است که وظیفه کارگزاران یا اداره روابط عمومی را برای انجام وظایف و چگونگی اجرای بهتر چنین مسئولیت هایی مورد بررسی قرار دهیم.


    گفته می شود که متخصصان و بیش از ۶۰ درصد از مدیران بازاریابی معتقدند که روابط عمومی و بازاریابی در آینده نزدیک با هم همکاری خواهند کرد.


    با این وجود، اجماع کمتری وجود دارد درباره اینکه کدام شاخه ارتباطات، شرکتها و تلاشهای کلی بازاریابی را هدایت می کند. با همگرایی این دو بخش، مشاغل باید در نظر بگیرند که چگونه این زمینه ها می توانند به بهترین وجه با هم کار کنند تا تلاشهای دستیابی را بهینه سازند.
     

    ۶ جولای ۲۰۱۸
    منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

     

     

     

     

     

     

     

    https://dailypr.ir/?p=2616
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *