×
×

ترکیبی از مهارت های جدید و قدیمی که متخصصین روابط عمومی باید بر آن تسلط داشته باشند

  • کد نوشته: 2628
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • صنعت روابط عمومی به شدت تغییر کرده است و برای موفقیت امروز باید از مهارت های قدیمی و جدید استفاده کنید. به نقل از مایکل اسمارت، “اگر ۸۰ درصد از وقت خود را در ۲۰ درصد از لیست خود که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان شما دارد، صرف کنید، موفق خواهید بود.“ شبکه اطلاع رسانی […]

  • صنعت روابط عمومی به شدت تغییر کرده است و برای موفقیت امروز باید از مهارت های قدیمی و جدید استفاده کنید. به نقل از مایکل اسمارت، “اگر ۸۰ درصد از وقت خود را در ۲۰ درصد از لیست خود که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان شما دارد، صرف کنید، موفق خواهید بود.

    شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)||نویسنده| مایکل اسمارت |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| متخصصین روابط عمومی باید با ابزارها و روندهای جدید سازگار شوند، اما برخی از تاکتیک ها هرگز از رده خارج و بی مصرف نمی شوند. در اینجا چهار مهارت وجود دارد که هر متخصص روابط عمومی باید آنها را پرورش دهد.
     

    نقش یک حرفه ای روابط عمومی در زمینه های مختلفی از جمله دیجیتال، رسانه های اجتماعی و بازاریابی گسترش یافته است. به طوری که به سختی می توان فهمید که توانایی برای انجام این کارهای چند وجهی و گسترده نیاز است.


    من به تازگی با مشاور روابط عمومی مایکل اسمارت آشنا شدم که چهار مهارت اساسی قدیمی و جدید را به اشتراک گذاشته است که همه متخصصین روابط عمومی امروزه باید برای موفقیت آنها را در اختیار داشته باشند.


    مهارت های بی انتها
    ۱. توانایی نوشتن یک جمله اعلامی ساده هرگز منسوخ نمی شود.

    برای پیشبرد ایده ها و داستان های مهم، حایز اهمیت است که مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید.


    هنگام تماس و ارتباط با خبرنگاران، وضوح و شفافیت یک اصل است. آیا هنگامی که مطلب شما را می خوانند، چراغ روشن می رود؟ آیا آنها می توانند دقیقاً آنچه را که شما سعی در انتقال آن دارید بفهمند و چرا این موضوع مهم است؟ آیا آنها توجه می کنند؟


    بسیاری از روزنامه نگاران روزانه ۴۰۰ ایمیل دریافت می کنند، بنابراین برای جلب توجه باید موضوع خود را با چند جمله خوب بیان کنید. گزارشگران، نویسندگانی هستند که به طور خاص متون نوشتاری دریافتی را نقد می کنند. اگر متن نوشتاری شما از لحاظ گرامری نادرست، غیر متقاعد کننده و غیرقابل اطمینان باشد، اعتبار شما به عنوان یک حرفه ای زیر سوال می رود.


    ۲. همیشه مخاطبان اصلی خود را شناسایی و درک کنید.
    در حالی که هر متخصص روابط عمومی آرزو دارد در نیویورک تایمز یا وال استریت ژورنال قرار بگیرد، خوانندگان آن نشریات محترم ممکن است مخاطب پیام شما نباشند.


    قبل از تهیه یک لیست رسانه ای یا استراتژی، تعیین این که به چه کسی نیاز دارید برسید و یا چه کسی محصول یا خدمت شما را خریداری می کند، بسیار مهم است؟ آنها چند سال دارند، کجا زندگی می کنند، چه چیزی می خوانند، تماشا می کنند و مصرف می کنند؟ هنگامی که تصویری واضح از مخاطبان خود به دست آوردید، می توانید تصمیم بگیرید که کدام رسانه ها ارزش هدف گذاری را دارند و متناسب با آن مطالب را طراحی کنید.


    دو مهارت جدید ضروری
    ۱. محتوای خود را با بستر مورد نظر خود مطابقت دهید.

    روزهای انتشار بیانیه مطبوعاتی و ارسال آن به ۲۰۰ خبرنگار به پایان رسیده است. با گسترش رسانه های آنلاین و تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی، شما نیاز به تغییر شکل داستانی برای هر بستر دارید.


    گرچه ممکن است هنوز یک سرویس خبری، علاقه مند به انتشار مطبوعاتی یا یک تحقیق جدید باشد اما یک رسانه آنلاین ممکن است ویدئویی از یک استاد را در آزمایشگاه نشان دهد که چگونه کار می کند و یافته های کلیدی خود را توضیح می دهد. همچنین می توانید یک داستان اینستاگرامی را برجسته کنید که برای مثال یک روز مهم در زندگی یک دانشمند باشد.


    مهم است که رسانه هایی را انتخاب کنید تا مخاطبان مورد نظر شما را پیدا کنند و سپس تلاش کنید تا محتوا را به گونه ای تولید کنید که در رسانه ای خاص به خوبی نقش بازی کند.


    شما همچنین باید انعطاف پذیر و باهوش باشید تا بتوانید دسترسی خود را با عادت های فردی خبرنگاران یا تأثیرگذاران تطبیق دهید. بدانید چه کسی یک ایمیل را در ساعت ۷ صبح می خواهد و می دانید که فقط اعلان های توییتر را می خواند. کار بسیار پیچیده ای است اما نتایج حاصل از شخصی سازی راه و روش پیشبرد شما ارزشمند خواهد بود.


    ۲. تمایل داشته باشید تا ساختارهای قدیمی را رها کنید و قوانین را زیر پا بگذارید.
    سبک آسوشیتدپرس هنوز جایگاه خود را دارد اما امروزه به دلیل اینکه بسیار شخصی است، اما اگر به روش Buzzfeed (شرکت رسانه ای خبری اینترنتی امریکایی) می نویسید احتمالاً نمی توانید از راهنمایی های آسوشیتد پرس پیروی کنید. اگر بتوانید سبک خود را با سبک خروجی تطبیق دهید و نشان دهید که می فهمید که آنها چه کاری انجام می دهند و همه چیز را درباره مخاطبان آنها بدانید، به احتمال زیاد توجه آنها را جلب خواهید کرد.


    اصل پاداش
    …صنعت روابط عمومی به شدت تغییر کرده است و برای موفقیت امروز باید از مهارت های قدیمی و جدید استفاده کنید. به نقل از مایکل اسمارت، “اگر ۸۰ درصد از وقت خود را در ۲۰ درصد از لیست خود که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان شما دارد، صرف کنید، موفق خواهید بود.”


    منبع: https://www.publicrelationstoday.com
    ۸ سپتامبر ۲۰۱۹
     

    منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *