شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| صنعت روابط عمومی همیشه یک تجارت مبتنی بر متن بوده است.
پیام های کلیدی، رویدادها و کلماتی که ما در صفحه برای گزارش دهندگان، تحلیلگران و مصرف کنندگان قرار می دهیم، همگی برای پوشش اخبار فوق العاده مهم هستند. اما هرچه مخاطبان ما به سمت محیطی با ذهنیت دیجیتالی اول حرکت کنند، توانایی متن تأثیر قابل توجه را کاهش می دهد. امروزه خبرنگاران تمایلی به بلوک متن ۲ هزار کلمه ای ندارند. آنها به دنبال همتایان چندرسانه ای هستند؛ رسانه های تعاملی، تصاویر و فیلم ها؛ که محتوای اخبار آنها را پشتیبانی می کنند. دارایی های چندرسانه ای زمانی به عمق دست پیدا می کنند که ۵۰۰ کلمه متنی برای گفتن یک داستان کامل کافی نباشد.
تردید صنعت روابط عمومی در پذیرش این واقعیت معقول است زیرا بیشتر مخاطبان ما نویسنده هستند. همتایان ما در سمت بازاریابی، در طی یک دهه گذشته در این تغییر و تحول به موفقیت عظیم تکیه کرده اند. بازاریابی محتوا؛ یک استراتژی بازاریابی است که در ایجاد و توزیع محتوای مناسب و ارزشمند برای مخاطبان ایجاد می شود، غالباً توسط دارایی های چندرسانه ای هدایت می شود و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۱ به یک صنعت ۴۱۲ میلیارد دلاری تبدیل شود.
بازاریابی محتوا از ساختار داستانی برای ارایه مخاطب خاص با محتوا، ادغام ارزش با روایت جذاب و تصاویر قانع کننده استفاده می کند. بازاریابی روابط عمومی و محتوا بر اساس همان پایه ساخته شده است؛ درک نیازها و اهداف مخاطب خاص در زمانی که روایتی با نام تجاری منسجم ایجاد می کند تا پیشنهادات ما را با آرمان های آنها تراز کند.
هیچ کس به اندازه متخصصان روابط عمومی نمی داند که چگونه با مخاطبان صحبت کند. ما اهداف شرکت و چشم انداز رسانه ها را درک می کنیم و آنها به ما در تبلیغ شرکت خود بدون فروش زیاد کمک می کنند. ما همچنین مرز عالی بین ارایه و فروش را درک می کنیم و منابع مورد نیاز مخاطبان و موقعیت یابی نام تجاری را به خوبی با اهداف بازاریابی همسو می کنیم تا کارایی بهتر و مفیدتری ایجاد کنیم.
صنعت روابط عمومی قدرت پیام و رسانه را درک می کند. با این وجود، توانایی بازاریابی در ادغام آن عناصر با معیارهای چندرسانه ای و انتسابی همچنان در رابطه با ورودی، تأثیر و بودجه استراتژیک ادامه می یابد.
بیایید یک دقیقه درباره رسانه صحبت کنیم؛ متخصصان روابط عمومی امروز برای چه کسانی می نویسند؟ در گذشته، روابط عمومی متمرکز بر رسانه های خبری، مطبوعات تجاری، تأثیرگذاران و مخاطبان مالی بود. کانال های جستجوی امروز و کانال های اجتماعی تغییر کرده اند به گونه ای که امروزه مصرف کنندگان شاهد انتشار اخبار و محتوای شرکت ها هستند.
مصرف کنندگان امروزی، هر روز هزاران پیام مشاهده می کنند. فضای خبری به هم ریخته است… هر روز ایجاد روابط با رسانه ها پیچیده تر می شود.
از آنجا که خط بین روابط عمومی و بازاریابی همچنان محو می شود، برای سازمان ها در هر اندازه بسیار مهم است که درک کنند که این دو بخش می توانند با هم همکاری کنند تا ابتکارات اصلی برند را بر عهده بگیرند.
بهترین داستان های شرکتی وقتی تیم های بازاریابی و روابط عمومی برای ایجاد یک داستان، ساختن دارایی ها و ایجاد معیارهای قابل ردیابی با یکدیگر همکاری می کنند، ظهور می کنند.
تیم های روابط عمومی با درک و استفاده از استراتژی ها، ابزارها و معیارهای موجود در موتورهای پیشرو در بازاریابی، می توانند قدم دیگری را برای شکسته شدن سیلوهایی که این دو را در وهله اول حفظ کرده اند، بردارند.
نویسنده: سرنا اهرلیچ
مترجم: مریم میرعبدالحق
منبع: https://www.publicrelationstoday.com
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
دیدگاهتان را بنویسید