×
×

اهمیت روابط‌عمومی برای استارتاپ‌ها

  • کد نوشته: 2837
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • برنامه ریزی زمانی فعالیت‌ها و اقدامات روابط عمومی باید از ابتدای راه اندازی شرکت آغاز شود. تأثیر اقدامات روابط عمومی پس از دوام کسب و کار و در دنیای واقعی مشخص می شود و بسیار باارزش است.   شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)–|| ما از سه متخصص حوه صنعت درخواست کرده ایم که اهمیت […]

  • برنامه ریزی زمانی فعالیت‌ها و اقدامات روابط عمومی باید از ابتدای راه اندازی شرکت آغاز شود. تأثیر اقدامات روابط عمومی پس از دوام کسب و کار و در دنیای واقعی مشخص می شود و بسیار باارزش است.

     

    شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| ما از سه متخصص حوه صنعت درخواست کرده ایم که اهمیت روابط‌عمومی را برای حمایت از یک استارت آپ ارزیابی کنند.


    وبینار اخیر شامل موارد زیر است:
    • آنتونی ها، نویسنده ارشد TechCrunch و مدیر پادکست محتوای اصلی
    • هایلی ملاموت، سرپرست حساب برای شرکت های پیشرو فناوری در ارتباطات در بوستون و آتلانتا
    • دن بلترامو، مدیر عامل شرکت Onclusive، شرکت ارزیابی و تجزیه و تحلیل روابط عمومی
     

    در ادامه به طور اجمالی به آن می پردازیم:


    ۱. برنامه ریزی زمانی یعنی همه چیز. برنامه ریزی زمانی فعالیت‌ها و اقدامات روابط عمومی باید از ابتدای راه اندازی شرکت آغاز شود. تأثیر اقدامات روابط عمومی پس از دوام کسب و کار و در دنیای واقعی مشخص می شود و بسیار باارزش است. برنامه ریزی زمان بر است و شامل موارد زیر است:


    • تعریف داستان راه اندازی شرکت و موقعیت خود در جهان
    • برای آغاز بهره برداری، وقایع مربوط به خود را شرح دهید
    • توسعه روابط رسانه ای
    • با درنظر گرفتن فعالیت های بالقوه روابط عمومی در شرکت های شناخته شده، شروع به برنامه ریزی کنید
    • شروع برنامه ریزی رهبری تفکر برای افزایش مشارکت در کسب و کار


    ۲. مخاطبان خود را بشناسید. وقتی نوبت به راه اندازی یک استارت آپ و کمپین روابط عمومی می رسد، باید مخاطبان اصلی و ثانویه خود و نقشی که در زندگی آنها دارید، بشناسید. این اطلاعات نقشه راه روابط عمومی شما را شکل می دهد – از صحبت های شما گرفته تا نشریات و گزارشگرانی که با آنها در ارتباط هستید.


    ۳. از پروفایل خوب کارمندان و سرمایه گذاران استفاده کنید. یکی از راه های افزایش بازذید استارتاپ، استفاده از پروفایل خوب کارمندان و سرمایه گذارانی است که با شما کار می کنند. نام آنها نه تنها اعتبار کسب و کار شما را تأیید می کنند، بلکه می توانند برای شما سودآور و ارزشمند باشند. با این حال، آنها هرگز نباید تنها عامل مهم کسب و کار شما باشند و نباید جایگزین متخصصان تیم شما شوند، اما بهترین افرادی هستند که به شما راهکارهای مناسب را ارائه می دهند.


    ۴. بدانید که چه زمانی باید متخصص روابط عمومی استخدام کنید یا نحوه همکاری با آنها را یاد بگیرید. زمان استخدام نیروی کار به صورت حضوری یا دورکاری به مدل استخدام نیروی کار و شرایط شرکت شما بستگی دارد. وقتی این نیاز احساس شود، شما می توانید فرد و نهاد متناسب با استارتاپ خود را بیابید. بعضی استارتاپ ها کسی را استخدام می کنند که از راه دور با آنها همکاری می کند و از راه دور امور را مدیریت می کند، برخی دیگر ترجیح می دهند با پیمانکار یا نهادی مشخص همکاری کنند. در شرکت هایی با شریک خارجی همکاری می کنند، رمز رابطه موفق، شفافیت و ارتباطات است. هر چه اطلاعاتی که به شریک تان می دهید بیشتر باشد، گزینه ها و ایده های بیشتری در اختیار شما قرار می دهند.


    ۵. رسانه خود را بشناسید. آنتونی ها (Anthony Ha) خاطرنشان کرد، “تاکنون مدیرعاملی را ملاقات نکرده ام که نخواهد داستان موفقیتش در نیویورک تایمز چاپ شود.” اما معمولا این روزنامه ملی منبع اصلی اخبار مربوط به خریداران محصولات استارتاپ های خود هستند. وقت و منابع خود را هوشمندانه مدیریت کنید. بر فعالیت های روابط عمومی خود، انتشارات، خبرنگاران، کارشناسان و مخاطبانی تمرکز کنید که همسو با اهداف اصلی شما هستند.


    ۶. بدانید که چگونه در برابر پوشش “بد” واکنش نشان دهید. بعضی اوقات گزارشگران خوب، پوشش نادرستی به خبرها می دهند- (در این صورت، برای اصلاح با خبرنگار تماس بگیرید) یا خبر را بازبینی کنید. هر قسمت از خبر پوشش داده شده را جداگانه مرور کنید تا مشکل برطرف شود. واکنش به چنین روشی آینده نگرانه می تواند پوشش مثبتی در دور بعدی ارتباطات داشته باشد.


    راه اندازی استارتاپ کار ساده ای نیست، اما با روابط عمومی به شیوه ای صحیح و موثر در صورتی که به درستی انجام شود، به استارت آپ ها کمک می کند تا فرصت ها و منابع را به حداکثر برسانند، دید شما را افزایش دهند و در نهایت به اهداف خود دست یابید.

     

    نویسنده: Serena Ehrlich

    مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com

    مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *