شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، جیسون مود- جهت روابط عمومی در آستانه ورود به سال ۲۰۱۵، به کدام سمت و سوی است؟ در این یادداشت به چند نوع پیش بینی می پردازیم.
سال گذشته، تیم روابط عمومی آکسیا یک فهرست از پیش بینی ها را طراحی کرد که ما معتقد بودیم که مسیر راه روابط عمومی در ۲۰۱۴ به این سو است. همانطور که معلوم است، ما کسب و کار را به خوبی پیش بینی کرده بودیم.
بگذارید که در این یادداشت به صنعت روابط عمومی در سال ۲۰۱۵ بپردازیم و پیش بینی هایی را برای آن ارائه دهیم:
۱. روابط عمومی به طور فزاینده ای به عنوان «عامل نفوذ» تعریف می شود.
حجم داده ها برای روزنامه نگاران به شدت افزایش پیدا می کند، این امر باعث می شود که چشم انداز پوشش خبری تا اندازه ای رقابتی تر شود. نکته بسیار قابل توجه بحث ارزش های خبری، عناوین جذاب و ویژه است که باعث می شود که شما بتوانید همچنان در بازی رسانه ای حضور داشته باشید، در حالیکه بخواهید بدون این ارزش ها محتوا تولید کنید، به گوشه ای رانده می شوید.
متخصصان روابط عمومی بایستی در هر دو سمت به اندازه کافی زرنگ و مدبر باشند و بتوانند اخبار مناسب و خلاقانه خود را برای روزنامه نگاران تولید نمایند. آنها همچنین به بازتعریف و آموزش مشتریان درباره چگونگی موضوعات ویژه ای که ممکن است دیگر دارای ارزش خبری نباشند می پردازند. برای بدست آوردن اعتبار، اخبار شما باید محکم، موجه و دوست داشتنی و پیشگامانه باشد.
مهمتر اینکه، روابط عمومی دیگر تنها درباره پوشش رسانه ای نیست و به جز آن درباره تعامل و کسب اثر می باشد. روابط عمومی به گونه ای مثبت برای درک از طریق همه رشته های رسانه ای است. محتوا امروز و برای همیشه یک اولویت خواهد بود، و بهتر است که از محتوای خوب و بهینه سازی شده (به گونه ای که در سئو پی آر آموخته می شود.) استفاده کنید.
بسیاری از استراتژی های بازاریابی دارند تبدیل به یک مدل پرداخت برای بازی می شوند، بنابراین روابط عمومی محلی جویای بدست آوردن اثر بخشی از طریق محتوای مفیدی است که مخاطبان را درگیر کند.
۲. رسانه های اجتماعی و جوامع دیجیتالی به عنوان منابع قابل اعتماد گسترده می شوند.
رسانه های اجتماعی و محیط های دیجیتال شبکه ای شده به ارائه خدمت به عنوان منابع خبری قابل اعتماد ادامه می دهند. چه از طریق بررسی ها بر روی یلپ، هاشتگ ها در توییتر یا ویدئوها در یوتیوب، وبلاگ نویسان، بررسی کنندگان و بحث های مارک های ویدئویی برندها بیشتر و بیشتر آماده می شوند. برای حداکثر منابع، کسب و کارها باید این محیط ها را مدیریت، تحلیل و حمایت کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند.
مردم به طور کلی از صحت و شفافیت محیط دیجیتال لذت می برند، در چارچوبی که آنها می توانند به طور فعال موافق با یک دیدگاه باشند یا عناوین را مورد بحث قرار دهند و یا دیدگاه هایی را به طور حداقلی بیان کنند و یا اینکه از آنها حمایت مالی کنند. این یک فرصت برای متخصصان روابط عمومی است که بر گفتگوها اثر بگذارند تا به گونه ای بر رفتار مخاطبان خود تاثیر بگذارند.
رسانه های اجتماعی تنها به افزایش استفاده و محبوبیت خود برای اتصاب، اطلاعات و اخبار ادامه خواهند دارد. به این ترتیب، سربازان قدیمی روابط عمومی ها نه تنها طراحی محتوای خود را با آن هماهنگ کنند، بلکه محتوایی را تدارک ببینند که بیشتر با بخشی از مخاطبانشان همخوان باشد.
استلزامات مدیریت این بخش های جوامع آسیب ها، نیازهای یک استراتژی شفاف برای نزدیک شدن به رسانه ها را ثابت می کند. ابزارهای ارتباطات در حال تغییر هستند، که این بدان معناست که متخصصانی که ارتباطات را مدیریت می کردند باید تبدیل به متخصصانی در رسانه اجتماعی شوند، و دانش آموختگانی که برای یکپارچه سازی اشکال سنتی و جدید رسانه متخصص هستند. همچنان باید آنها با نگاه صحیحی ارزش افزوده را پیگیری و تحلیل کنند.
۳. مدیریت شهرت در عصر دیجیتال تبدیل به نیرویی برای شرکت های بی تو بی می شود.
سپیده دم سایت های بررسی همزمان رسیده است و یک علاقه همگانی برای روزنامه نگاری مدنی در حال گسترش می باشد. وبلاگ نویسانی که دیگر به طور یکطرفه به بیان دیدگاه های خود نمی پردازند، بلکه آنها در ارتباطی همزمان و دو طرفه با مخاطبان خود در ارتباط هستند. یک توییت، پیام یا یادداشت وبلاگی منفی می تواند باعث صدمات غیر قابل جبرانی در عرض چند دقیقه شود. این تغییرات فشاری را بر شرکت های بی تو بی د ارد که باید توجه داشته باشند چه رقبای کسب و کاری برای مشتریان شرکت در همان زمان وجود دارد. متخصصان روابط عمومی در جایگاهی هستند که باید مشتریان بی تو بی خودشان را آموزش دهند که چگونه می توانند شهرت آنلاین خود را مدیریت کنند و بتوانند برنامه های روابط عمومی برای کاهش موانع بالقوه طراحی کنند.
۴. تقاضا برای اندازه گیری دقیق و مفصل روابط عمومی رو به افزایش است.
تیم روابط عمومی آکسیا درباره میزان ارتباط و اهمیت ارزیابی برای برخی زمان ها مورد سوال واقع شده است. اگر ما از یک مشتری روابط عمومی برای خدماتی که به او می دهیم هزینه ای دریافت می کنیم، ما نیاز داریم که روش هایی را طراحی کنیم که ثابت کنند که ارزش افزوده برای خدمات ارائه شده به اندازه کافی بوده است. در گذشته، مشتریان کتاب های کلیپ از مقالات خبری دریافت می کردند که «ثابت می کرد» برنامه روابط عمومی تا چه اندازه موثر بوده و یا کمپین چه میزان برای شرکت ارزش افزوده داشته است. یک روز جدید در حال طلوع است، و ارزیابی ارزش روابط عمومی، کشش کمپین روابط عمومی، جایگاه بازار و تغییر طرز فکر همچنان به واسطه مقایسه کمیت محور حقایقی از قبیل افزایش در فروش، ارزش سهام و تعداد مقالات تولید شده، مبهم و بی نتیجه است. مشتریان با آژانس های روابط عمومی کار می کنند باید تقاضا کنند که آژانس خودش را به آنها ثابت کند و این کار از طریق مفاهیم قابل اندازه گیری روابط عمومی قابل اعمال است. اثر روابط عمومی بر خط فروش شرکت مثبت است، و در اینجا دو خط اتصال وجود دارند.
آژانس های روابط عمومی جایگاه خود را در آموزش مشتریان درباره اهمیت ارزیابی نشان می دهند. آنها در حالیکه به طور همزمان مشتریان خود را آموزش می دهند و به آنها نشان می دهند که چگونه از این اطلاعات برای طراحی سفارشی و هدفمند کمپین روابط عمومی استفاده می کنند. ارزیابی داده ها به مشتریان کمک می کند که درکی از مصرف کنندگان بدست آورند.
۵. برنامه های بحران ضروری خواهند بود.
اگر ما در سال ۲۰۱۴ چیزی از بحران های متعدد نیاموختیم، در بالای فهرست نیاموختیم در بالای فهرست نیاز برای یک برنامه ارتباطات در بحران قرار دارد. سازمان های بی شماری هستند که ضربه های بی شماری بر برندشان و شهرتشان در طول دور زدن مشتریان وارد می شود. که پس از بررسی این سازمان ها متوجه شدیم که برنامه های بحران آنها بسیار بد بود.
آماده شدن برای یک بحران ضروری است. سال آینده کارکنان روابط عمومی باید به شکل بیشتری مشتریان خود را برای بررسی برنامه های بحران خود تشویق کنند. بحران اتفاق خواهد افتاد، و عمومی سازی در زمانی که خبر بدی روشن شود، غیر قابل اجتناب است. شرکت های روابط عمومی که بر روابط عمومی بحران تمرکز دارند احتمال دارد تقاضای زیادی را برای خدمات خودشان در سال ۲۰۱۵ داشته باشند.
همه متخصصان روابط عمومی چشم انداز تغییر را درک می کنند. با این حال، شرکت ها و افرادی هستند که هنوز از ما به عنوان متخصص می خواهند که ابعاد نو ظهور ارتباطات را تبیین کنیم. سال ۲۰۱۵ قطعا سالی جذاب خواهد بود. بگذارید ببینیم که پیش بینی های ما آیا بار دیگر درست از آب در می آید یا خیر.
مترجم: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی اینترنتی)
منبع: http://www.bizjournals.com/bizjournals/how-to/marketing/2014/12/5-predictions-for-public-relations-in-the-new-year.html
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
دیدگاهتان را بنویسید