×
×

۴ رویه در روابط عمومی که در سال ۲۰۱۵ شاهد آنها خواهیم بود

  • کد نوشته: 3067
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • نوشته: بریان گرین – احتمالاً روابط عمومی در ده سال گذشته بیش از آنچه تغییر کرده است که در طی سه دهه پیش تغییر داشته است. برای عاملین بخش ارتباطات، چالش‌ها و فرصت‌هایی همراه با تغییرات به وجود آمده است که ما به عنوان یک جامعه آنها را تجربه کرده‌ایم، چالش‌هایی که اغلب آنها در […]

  • نوشته: بریان گرین – احتمالاً روابط عمومی در ده سال گذشته بیش از آنچه تغییر کرده است که در طی سه دهه پیش تغییر داشته است. برای عاملین بخش ارتباطات، چالش‌ها و فرصت‌هایی همراه با تغییرات به وجود آمده است که ما به عنوان یک جامعه آنها را تجربه کرده‌ایم، چالش‌هایی که اغلب آنها در تاثیرات اینترنت و رسانه‌های اجتماعی ریشه دارند. ما در دوره‌ای خلاق و تغییرپذیر زندگی می‌کنیم. با گذشت هر سال، زمانی برای تمرکز بر این مسئله فرا می‌رسد که تا کجا به پیش آمده‌ایم و شاید مهمتر از آن این که چقدر برای کشف کردن باقی مانده است.

    4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


    احتمالاً روابط عمومی در ده سال گذشته بیش از آنچه تغییر کرده است که در طی سه دهه پیش تغییر داشته است. برای عاملین بخش ارتباطات، چالش‌ها و فرصت‌هایی همراه با تغییرات به وجود آمده است که ما به عنوان یک جامعه آنها را تجربه کرده‌ایم، چالش‌هایی که اغلب آنها در تاثیرات اینترنت و رسانه‌های اجتماعی ریشه دارند. ما در دوره‌ای خلاق و تغییرپذیر زندگی می‌کنیم. با گذشت هر سال، زمانی برای تمرکز بر این مسئله فرا می‌رسد که تا کجا به پیش آمده‌ایم و شاید مهمتر از آن این که چقدر برای کشف کردن باقی مانده است.


    در سال ۲۰۱۵ روابط عمومی چگونه خواهد بود؟ چالش‌های آن چه خواهند بود؟ وقتی که عاملین بخش ارتباطات برای جشن گرفتن تعطیلات از کار خود باز می‌ایستند، بیایید به جایی بنگریم که حرفه ارتباطات در سال جدید عازم آن است:


    ۱- تلفن‌ همراه حتی بیشتر از میزان فعلی گسترده می‌شود. سال‌ گذشته سال تلفن همراه بود. همچنین سال قبل از آن هم اینگونه بود. سال بعد هم به همین صورت خواهد بود. طبق تحقیق پیو (Pew)در سال ۲۰۱۴، پنجاه و هشت درصد از بزرگسالان آمریکایی دارای تلفن هوشمند بوده‌اند. درسال ۲۰۱۱ این میزان برابر با ۴۴ درصد بوده است. در سال ۲۰۱۵، افزایش تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند ادامه خواهد یافت و به زودی یقین مجازی از دسترسی مخاطب‌تان به اینترنت محقق خواهد شد. متعاقباً برنامه‌ریزی نمایید.


    ۲- گزارشات مطبوعاتی رشد می‌کنند. آخرین باری که متن کامل یک مطلب مطبوعاتی را خواندید کی بود؟ غلط‌گیری از مطالب خودتان اهمیتی ندارد. همان گونه که سایر صورت‌های ارتباطی در حال تغییرند، مطالب مطبوعاتی هم تغییر می‌کنند. در جستجوی محتوای تصویری بیشتری برای مطالب و نوشته‌های مطبوعاتی خود باشید، چرا که متن استاندارد با فرمت سنگین نوشتاری در سال آتی از محبوبیت کمتری برخوردار خواهد بود.


    ۳- بازاریابی همزمان فراگیرتر می‌شود. تاثیرگذاری بازاریابی همزمان، پیام‌های مبتنی بر رخداد‌های اخیر که می‌توانند خیلی زود انتشار یابند، دست در دست با بکارگیری رسانه‌های گروهی وارد عرصه می‌شوند. همچنین این کار راهی بسیار خوب برای نشان دادن شخصیت برند است. در سال ۲۰۱۵، این نوع از بازاریابی دیگر رویکردی خوب نخواهد بود- این کار بخشی از کمپین‌های ارتباطی خواهد بود.


    ۴- محتوای تصویری، به ویژه محتوای آموزشی تمامی مد و جریان غالب خواهد بود. مطابق با خبر منتشر شده در زمینه روابط عمومی در ماه اکتبر/ بررسی مستند در زمینه روابط عمومی، ۵۱ درصد از عاملین حرفه‌ای ارتباطات می‌گویند که بودجه ویدوئی آنها در سال ۲۰۱۵ افزایش خواهد یافت. این رویه الزاماً عجیب نیست، اما عاملین عرصه ارتباطات هم اکنون همچنین در حال دریافت این پیام‌اند که مردم خواهان تبلیغ مستقیم محصولات در آگهی‌های بازرگانی نیستند. به جای آن، خواهان یادگیری هستند. همان تحقیق نشان داد که ۳۹ درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که محتوای ویدئوی آموزشی از بالاترین تاثیر برخوردار است.


    ۵- جمعیت وارد می‌شوند. هیچکس چالش سطل یخ ای‌ال‌اس را به زودی فراموش نمی‌کند. پدیده‌ای ویروسی که به چیزی مثل جام مقدس برای تبدیل هیاهوی رسانه‌های اجتماعی به آگاهی از برند بدل شده است و تلاش می‌کند تا ادامه موفقیت در سال بعد و سال‌های بعد را تکرار کند.


    ۶- امنیت همچنان مسئله باقی خواهد ماند. تعدادی از هک‌ها در سال ۲۰۱۴-از سونی تا اسنپچت، آی‌کلود، هارت‌بلید، هوم دیپات و سایرین- به عنوان یادآورهایی بودند مبنی بر این که چگونه جهانی سرشار از ارتباطات می‌تواند برای تجارت خطرناک باشد. امنیت مسئله اول سال ۲۰۱۵ خواهد بود، چرا که اطلاعات بیشتری از طریق کانال‌های دیجیتال جمع‌آوری و استفاده می‌شود.


    ۷- مردم درباره توئیتر هشیارتر می‌شوند- ما این امید را داریم. سال گذشته چیزی بیش از سهم منصفانه خود از اشتباهات ابلهانه توئیتری بود. بیل کازبری وقتی از مخاطبانش در توئیتر خواست تا از او به عنوان موضوع الگوهای رفتاری استفاده کنند، جهانی از درد را دعوت کرد. اداره پلیس نیویورک نتوانست کار درستی را در صحنه سال ۲۰۱۴ انجام دهد. میهن‌پرستان نیوانگلند از یک کاربر توئیتر که دارای نام کاربری نژادپرستانه بود برای حمایت‌اش به صورت اجتماعی تشکر کردند. دیگیورنو گفت که قربانیان سوء استفاده داخلی در کنار سایر افراد حائز اهمیت ایستاده‌اند چرا که با هم پیتزا خورده‌اند. آنتونی نوتو، مدیر ارشد امور مالی توئیتر ثابت کرد که نمی‌داند چگونه باید از جایگاه‌اش استفاده کند. این لیست ادامه دارد. با مثال‌های بسیار زیادی از آنچه که نباید انجام می‌شدند، شاید مردم در سال جدید قبل از ارسال توئیت‌هایش فکر کنند.
     

    برگردان: گروه ترجمه شارا
    منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

     

     

     

     

     

     

     

    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *