شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– بازار تبلیغات، روابط عمومی، و خدمات وابسته سبب تشکیل موسساتی شده است که ارائه دهنده خدمات در زمینه برنامه ریزی، توسعه، ساخت و مدیریت تبلیغات و فعالیت های تبلیغاتی می باشند.
به گزارش گروه ترجمه شارا از لندن به نقل از پی آر نیوز (۲۰۱۷/PRNewswire)، ایالات متحده آمریکا با سهم ۲۰ درصدی خود از بازار سال ۲۰۱۶ که معادل ۹۰ میلیارد دلار می باشد، بزرگ ترین بازار در زمینه صنعت تبلیغات، روابط عمومی و خدمات وابسته در سال ۲۰۱۶ بود. ژاپن در این لیست در جایگاه دوم قرار دارد، با سهمی در حدود ۱۰ درصد از بازار و رقمی معادل ۶۰ میلیارد دلار. چین با سهم ۱۰ درصدی و رقمی معادل ۴۰ میلیارد دلار، سومین بازار بزرگ در این ارتباط محسوب می شود. استرالیا با سهم ۲ درصدی خود از بازار سال ۲۰۱۶، پایین ترین جایگاه را در بین کشورهای برجسته در زمینه تبلیغات، روابط عمومی و خدمات وابسته دارا می باشد. سایر کشورها در این ارتباط جمعا ۲۵ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص دادند.
بر اساس این گزارش، با افزایش دیجیتالی شدن و پیشرفت در زمینه رسانه های اجتماعی، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی محتوا و فن آوری تجارت الکترونیک، موسسات تبلیغاتی و روابط عمومی نیز به سرعت در حال تغییر مسیر و حرکت به سمت استفاده از کمپین های دیجیتال می باشند.
به عنوان پیامد افزایش نفوذ اینترنت و کاربران گوشی های هوشمند، انتظار می رود که کمپین های بازاریابی محتوای آنلاین سه برابر موثر تر از کمپین های سنتی عمل کرده و کاهش هزینه ۶۲ درصدی در این ارتباط اتفاق افتد. چنین کمپین های دیجیتالی در جهت رشد وب سایت رسانه های اجتماعی بر مبنای کاربر مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و پنترست، و دیگر پورتال های اینترنتی مانند گوگل و نتفلیکس هدف گذاری شده اند.
علاوه بر این، این وب سایت ها به تجارت ها اجازه پیگیری و بررسی عملکرد و اثربخشی آن از طریق اطلاعات در زمان واقعی را می دهند. این مسئله به شرکت ها کمک می کند تا کمپین های روابط عمومی و استراتژی های بازاریابی آینده خود را برنامه ریزی نمایند.
بر اساس گزارش گروه آلتیمتر، ۷۸ درصد از شرکت های جهانی قصد تاسیس تیم های بازاریابی مستقل رسانه های اجتماعی خود را در سال ۲۰۱۶ داشته اند. این میزان در سال ۲۰۱۵، ۷۱ درصد و در سال ۲۰۱۲، ۶۷ درصد بوده است.
|
دیدگاهتان را بنویسید