×
×

ده وبلاگ برتر روابط عمومی

  • کد نوشته: 4911
  • سه شنبه, ۳ام بهمن ۱۴۰۲
  • ۰
  • کریستا جیافی – فهرست ده وبلاگ روابط عمومی را در زیر می‌آورم – این به هیچ وجه به آن معنی نیست که این فهرست نهایی است و جز این نمی‌تواند باشد.  این وبلاگ‌ها را در چند سال گذشته نشانه‌گذاری کرده‌ام. شارا، زهرا بابازادگان- حدود دو سال پیش وبلاگ کوچکی را دربارۀ روابط عمومی شروع کردم.  […]

  • کریستا جیافی – فهرست ده وبلاگ روابط عمومی را در زیر می‌آورم – این به هیچ وجه به آن معنی نیست که این فهرست نهایی است و جز این نمی‌تواند باشد.  این وبلاگ‌ها را در چند سال گذشته نشانه‌گذاری کرده‌ام.

    شارا، زهرا بابازادگان- حدود دو سال پیش وبلاگ کوچکی را دربارۀ روابط عمومی شروع کردم.  امّا قبل از آن که حتّی پیش‌نویس اوّلین مطلب را برای درج آماده کنم، مدّتی وقت صرف کردم که در اینترنت دنبال سایر وبلاگ‌های روابط عمومی گشتم ببینم افراد حرفه‌ای چگونه این کار را انجام می‌دهند.  فهرست شخصی خودم از ده وبلاگ برتر روابط عمومی را در زیر می‌آورم – این به هیچ وجه به آن معنی نیست که این فهرست نهایی است و جز این نمی‌تواند باشد.  این وبلاگ‌ها را در چند سال گذشته نشانه‌گذاری کرده و از آنها لذّت برده‌ام – امیدوارم شما هم چنین باشید!

     

    ۱- وبلاگ “پرتاب بد”[۱] (Bad Pitch) به نشانی http://badpitch.blogspot.de/

    این یکی از اوّلین وبلاگ‌هایی بود که “مدّت‌ها قبل” (حدود سال ۲۰۰۷) شروع به خواندن کردم.  این وبلاگ برای اهل فنّ روابط عمومی اهمّیت اساسی دارد زیرا مؤسّسین آن صرفاً به تمسخر اشتباهات رسانه‌ای در پرتاب نادرست نمی‌پردازند؛ بلکه از آنها به عنوان نمونه‌هایی از آنچه که نباید انجام داد استفاده می‌کنند.  نگاه کنید به: http://badpitch.blogspot.de/2012/07/tragedy-inspires-most-tasteless-pitch.html. متصدّیان روابط عمومی ممکن است بخواهند، صرفاً در صورتی که مایل باشند تولیدات مربوط به خود را مشاهده کنند، هر از گاهی به این سایت سری بزنند!

     

    ۲- وبلاگ “سپین ساکس”  (Spin Sucks) به نشانی: http://spinsucks.com/

    باید صادقانه بگویم که این به احتمال قوی یکی از بهترین وبلاگ‌هایی است که خواندنش نه تنها برای متصدّیان روابط عمومی بلکه برای مسئولین رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی، کارآفرینی و نیز موضوعات جاری در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند مطلوب باشد. 

    جینی دیتریش به رسالت وبلاگش پای‌بند است و چنان لحن ثابتی دارد که شما موقع خواندن نوشته‌هایش احساس می‌کنید که صدایش را می‌شنوید.

    جینی انگیزه‌ای باورنکردنی برای تولید مداوم محتوایی اصیل و مفید دارد و نیز جریان مداومی از مطالب خوانندگان و نویسندگان را دارد که هر روزه از انواع متخصّصان در زمینه‌های فعالیت خودشان در این وبلاگ درج می‌کنند. روی هم رفته، نمونه‌ای عالی از خلق جامعۀ رسانه‌ای اجتماعی حول یک موضوع و حفظ آن است.

     

    ۳-وبلاگ “پراپر پروپاگاندا” یا تبلیغات صحیح (Proper Propaganda) به نشانی: http://properpropaganda.net/

    ابتدا به عنوان این وبلاگ و تمایل زیاد مؤسّس آن به فنّ تبلیغات ممتاز سوسیالیستی جلب شدم.  امّا جکسون وایتمن چیزی فراتر از متخصّص تندزبان روابط عمومی و ارتباطات با زبانی طعنه‌آمیز است.  او در مطالبی که درج می‌کند نوع خاصّی از ظرافت و بذله‌گویی را به کار می‌برد، تقریباً انگار خودش را خیلی جدّی می‌گیرد،گو این که او جدّاً با هوش و با استعداد است.

    علاوه بر آن، جکسون دربارۀ وجوهی از روابط عمومی که به سازمان‌های غیرانتفاعی و شرکت‌های تازه‌کار، از جمله دکّان روابط عمومی خودش (http://properpropaganda.net/2012/06/9-random-observations-gleaned-from-starting-a-communications-shop) مربوط می‌شود، مطلب می‌نویسد.

     

    ۴-“وکسینگ آنلیریکال” یا تکامل غیررؤیایی (Waxing Unlyrical) به نشانی: http://www.waxingunlyrical.com/

    وبلاگ شونالی برک مانند آرامش و سکوتی به شکل وبلاگ است – وقتی مطالبی را که درج می‌کند می‌خوانم، احساس آرامش می‌کنم! محتوای وبلاگش به طور مداوم دربارۀ بسیاری از موضوعات روز مرتبط با روابط عمومی و رسانه‌های اجتماعی (از جمله برخی از کارزارهای موفّق رسانه‌ای اجتماعی خودش[۲]) است، امّا از این نیز هراس ندارد که گاهی اوقات به خود اجازۀ نفس کشیدن بدهد و دربارۀ زندگی و تفکّر هم بنویسد.[۳]

    و اگرچه شونالی در حال حاضر به طور تمام وقت در نهاد روابط عمومی کار می‌کند، امّا عشق و علاقه‌اش به وبلاگش را کنار نگذاشته و خدا را شکر به نحوی شگفت‌انگیز وبلاگ مسرّت‌بخش خود را ادامه می‌دهد.

     

    ۵-“دِ سورد اند د سکریپت” (The Sword and the Script) یا شمشیر و تحریر به نشانی: http://www.swordandthescript.com/

    در اینجا وبلاگ کاملی برای متصدّیان روابط عمومی و ارتباطات که اهل مبارزه و تلاشند و مایلند عقاید خود را در عمل به کار بگیرند وجود دارد.  فرانک سترانگ موازنۀ خوبی در محتوای وبلاگش[۴] را متبلور ساخته به نحوی که برای خواننده چالش‌برانگیز و در عین حال دست یافتنی است.  شاید مجبور شوید مطالبی را که در وبلاگش درج می‌کند بیش از یک بار بخوانید (اشکالی هم ندارد من همیشه این کار را می‌کنم)، امّا وقتی در آن غرق می‌شوید، یا در مورد اظهار نظرها با فرانک وارد بحث می‌شوید، متوجّه خواهید شد که ارزشش را داشته است.

     

    ۶-“مکالمات ارتباطات” (Communications Conversations) به نشانی: http://www.arikhanson.coj/

    ممکن است سوگیرانه قضاوت کنم زیرا اریک هنسون از ایالت محلّ سکونت من، مینه‌سوتا، درود می‌فرستد. امّا وبلاگ او منبعی عالی برای موضوعات مربوط به روابط عمومی و رسانه‌های اجتماعی است.  اریک از مدافعان بزرگ وبلاگ‌نویسان هم هست و کنفرانس وبلاگ‌نویسان مینه‌سوتا را سازماندهی کرده و محیط واقعاً جمعی و مشترکی برای وبلاگ‌نویسان پدید آورده است.  محتوای وبلاگ او همیشه جذّاب و خواندنی[۵] است و او گاهی اوقات مطالب وارده را نیز برجسته نشان می‌دهد و با بسیاری از متخصّصان حرفه‌ای جالب روابط عمومی و ارتباطات در غرب میانه مصاحبه می‌کند.[۶]

     

    ۷- وبلاگ سنج روابط عمومی کی‌دی پین (KD Paine’s PR Measurement Blog) به نشانی: http://kdpaine.blogs.com/

    این بخش مخوف کار در روابط عمومی یا هر زمینۀ ارتباطات است –  این سرمایه‌گذاری چه بازدهی دارد؟  موفّقیت خود را چگونه خواهید سنجید؟ نترسید – کی‌دی پین، متخصّص روابط عمومی هوای شما را دارد و دربارۀ آن وبلاگ‌نویسی می‌کند!

    این وبلاگ مانند  جام مقدّس راهنمایی‌های سنجش[۷]، مطالعات موردی، و محتوای عمومی عالی است. سنجش آنقدر که شما تصوّر می‌کنید ترسناک نیست – سری به وبلاگ کی‌دی بزنید؛ ممکن است منبعی فوق‌العاده مفید بیابید.

     

    ۸-“تدابیر روابط عمومی ۲” (PR 2.0 Strategies) به نشانی: http://www.deirdrebreakenridge.com/

    این یکی دیگر از وبلاگ‌های محبوب من است که در چند سال گذشته از آن لذّت برده‌ام. دیردری بریکنریج (Deirdre Breakenridge) مؤلّف خلّاق باورنکردنی رسانه‌های اجتماعی و روابط عمومی است؛ وبلاگش کاملاً مفید و عملی است.  او طرفدار حمایت از متخصّصین روابط عمومی با رشته برنامه‌های #PRStudChat برای دانشجویان، مدرّسین، و شاغلان روابط عمومی(http://www.prstudchat.com/) است.

    دیردره واقعاً انگشت بر آینده و مقصد روابط عمومی و ارتباطات و مسیری که آنها طیّ می‌کنند گذاشته[۸] و بدین لحاظ ارزش آن را دارد که وبلاگ آن را برای خود نشانه‌گذاری نمایید.

     

    ۹- “پی‌آرتینی” (PRtini) به نشانی: http://prtini.com/

    این نیز وبلاگ بسیار مفید دیگری برای متخصّصین روابط عمومی است که هیتر ویلینگ (Heather Whaling)، مؤسّس ارتباطات گِبن (Geben Communication)، اداره می‌شود.  هیتر نویسنده‌ای پرکار و سخنران ملّی است، امّا هرگز فراموش نمی‌کند که پیوند‌ها و منابع مفید (prtini.com/blogger-outreach-campaigns/) در مورد سایر مقالات مورد علاقۀ خوانندگانش را در اختیار دیگرانه بگذراد.  چه کسی ممکن است وبلاگی را که دارای معجونی رسمی (http://prtini.com/debuting-the-prtini-the-drink-not-the-blog/) است دوست نداشته باشد.

     

    ۱۰- ۹۹ مسأله (۹۹ Problems But a Pitch Ain’t One) به نشانی: http://99problemsbutapitchaintone.tumblr.com/

    بسیار خوب؛ این از آن لحاظ که سایر وبلاگ‌ها را ذکر کرده‌ام، وبلاگ محسوب نمی‌شود؛ امّا اشکالی ندارد.  ما اهل حرفۀ روابط عمومی گاهی اوقات نیاز داریم بخندیم!

    بنابراین، بین ایمیل‌های مشتریان و پیش‌نویس بیانیه‌های مطبوعاتی‌تان، نگاهی هم به این تامبلر بیندازید و آن را برای سکون و آرامش روزانه یا صرفاً برای این که اطمینان پیدا کنید که تنها نیستید نشانه‌گذاری نمایید.

     


    [۱]  مقصود پرتاب نادرست توپ در بیس‌بال است – م

    https://dailypr.ir/?p=4911
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *